خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

کاهش تعداد بستری شدگان مبتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۰۳۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با اعمال محدودیت‌ها و رعایت مردم در استفاده از ماسک، به وضعیت بحرانی پیش بینی شده وارد نشد و در تعداد افراد بستری سندرم حاد تنفسی به یک وضعیت ثابت رسیده است.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کویید ۱۹ درباره وضعیت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با اعمال محدودیت‌ها و رعایت مردم در زدن ماسک، استان به وضعیت بحرانی پیش بینی شده وارد نشد و در تعداد افراد بستری سندرم حاد تنفسی به یک وضعیت ثابت رسید.

وی تصریح کرد: در راستای موفقیت‌های استان، دکتر نمکی وزیر بهداشت کشور نیز آذربایجان غربی را از لحاظ کنترل و مدیریت بیماری کویید ۱۹ در جلوگیری از ورود به بحران استان موفق معرفی کرد.

این مسئول درباره وضعیت استان‌های همجوار گفت: استان آذربایجان‌غربی از شرایط ویژه ای برخوردار است و علاوه بر هم مرز بودن با کشورهای همسایه، استان‌های همجوار نیز در شرایط قرمز شیوع کویید ۱۹ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی درباره شرایط زندگی به همراه کویید ۱۹ بیان کرد: تا زمانی که هیچ واکسن و دارویی برای مبارزه با بیماری کویید ۱۹ یافت نشده است، باید نحوه زندگی با این ویروس را بیاموزیم و باید با این ویروس زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی تماسی که با دکتر نمکی درباره اهمیت رسیدگی به سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال در روزهای گذشته داشتیم، مجوز اجرای طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال در استان به صورت پایلوت را اخذ کردیم.

آقازاده با بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال هستند، تصریح کرد: می‌توان با مداخله فعال این افراد را مدیریت کرده تا به بیماری کویید ۱۹ مبتلا نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز