خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

کاهش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی/65 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۵۶۰

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی،خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه به استفاده مردم از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش چشمگیر تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها هستیم.

جواد آقازاده در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تعداد 748 مبتلا به سندروم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شدند که 336 نفر به طور قطع مبتلا به بیماری کرونا و 4122 نفر مشکوک به کرونا هستند.

وی افزود: در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان تعداد 169 نفر بیمار بستری هستند که تعداد 41 نفر از این تعداد به دستگاه ونیتلاتور متصل هستند و وضعیت این تعداد از بیماران وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی آذربایجان‌غربی با اشاره به بیماران بستری شده در عرض یک روز، عنوان کرد: تعداد 123 نفر بیمار جدید در مراکز درمانی سطح استان بستری شدند که 53 نفر از ارومیه، سه نفر از اشنویه، پلدشت و پیرانشهر هر کدام یک نفر، 6 نفر تکاب، یک نفر چالدران، 29 نفر از خوی، پنج نفر سردشت، 6 نفر از سلماس، یک نفر ماکو، 6 نفر از مهاباد، پنج نفر میاندوآب، 2 نفر از نقده بودند.

آقازاده با اشاره به اجرای محدودیت کرونایی در استان خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در استان کاهش یافته است و به طور میانگین 65 درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و همه این اوامر باعث شد که تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی استان کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز