خبرگزاری کار ایران

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان ‌غربی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۴۳

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی گفت: مبلغ 2 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اختصاص یافته است.

محمد دهقان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تخصیص اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مبلغ 2 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان اختصاص یافت که از این رقم 763 میلیارد ریال به سازمان تخصیص داده شد که بیش از 669 میلیارد ریال برای 691 طرح پرداخت شده است.

وی افزود: هم اکنون آذربایجان‌غربی دارای 108 هزار و 453 واحد صنفی فعال است که 271 هزار و 132 نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در کل کشور 2 میلیون و 763 هزار و 218 واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد 108 هزار و 453 واحد صنفی درآذربایجان‌غربی فعال هستند که 4 درصد کل واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهند.

دهقان عنوان کرد: واحدهای صنفی یاد شده توسط 17 اتاق اصناف و 234 اتحادیه در سراسر استان مدیریت می‌شوند و از آمار یاد شده 21 هزار و 461 واحد صنفی تولیدی، 51 هزار و 693 واحد صنفی توزیعی، 14 هزار و 895 واحد صنفی خدماتی و 20 هزار و 404 واحد خدمات فنی هستند.

وی یاد آور شد: در استان 61 مجتمع صنفی وجود دارد که برای راه اندازی این مجتمع‌های صنفی بالغ بر یک هزار و 57 میلیارد ریال سرمایه گذاری و در مجتمع‌های صنفی نیز برای 23 هزار و 618 نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز