خبرگزاری کار ایران

تشکیل پلیس کرونا در میاندوآب

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۳۱

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از تشکیل پلیس کرونا برای مقابله با بیماری کرونا در میاندواب خبر داد.

به گزارش ایلنا، سهراب حیدری هدف از تشکیل پلیس کرونا را نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین جلوگیری و برخورد با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم‌ جشن یا ترحیم بیان کرد.

وی افزود: همچنین به منظور برخورد با آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که قرنطینه خانگی را رعایت  نمی‌کنند، ‌پلیس سلامت با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط شهرستان تشکیل و راه‌اندازی شده ‌است.

حیدری تصریح کرد:  افراد مبتلا که دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت نکنند، برای این موارد شکوائیه تنظیم و به دادستانی ارسال می‌شود تا با موارد فوق برخورد قضایی انجام گیرد که این برخورد می‌تواند جریمه نقدی و پلمب محل فعالیت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا،مسئولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در  صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هرگونه اجتماع از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی در آنها رعایت نشود، برخورد می‌کند.

حیدری با تاکید بر اینکه بدون همکاری مردم کرونا در شهرستان ریشه‌کن نشده و یا سیر نزولی نمی‌یابد، افزود: فقط ۱۰ درصد اقدامات پیشگیرانه با دخالت دستگاه‌های دولتی قابل اجرا است و مابقی به نوع رفتار مردم و اجرای شیوه نامه های بهداشتی بر می گردد.

وی با بیان اینکه پلیس کرونا فعالیت خود را با ۲  دستگاه خودرو آرم‌دار توسط واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب و واحد بیماری‌ها شروع کرده، افزود: در ماموریت‌های پلیس کرونا، نماینده فرمانداری، فرماندهی انتظامی و اتاق اصناف دخیل هستند.

 حیدری ارزیابی عملکرد اداره‌ها و سازمان‌ها در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و راستی‌آزمایی کارکنان اداره‌ها و  همچنین مراجعان به این مکان‌ها در راستای کنترل بیماری کرونا، نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع در اداره‌ها  را ازجمله اهداف تشکیل‌پلیس کرونا عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز