خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان خبر داد:

تولید سالانه ۶۸ هزار تن انواع محصولات دامی توسط عشایر آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۷۶۷

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: سالانه 68 هزار تن انواع محصولات دامی توسط عشایر آذربایجان غربی تولید می‌شود.

علی ناجی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: سالانه 68 هزار تن انواع محصولات دامی توسط عشایر آذربایجان غربی تولید می‌شود ولی خریدار کافی برای تولیدات نداریم که شیوع بیماری کرونا در سال جاری نیز این مشکل را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل مسئولان استانی دست اندرکار، جلساتی را برگزار کردند ولی با توجه به این که ممنوعیت صدور دام را در کشور داریم در جلسات برگزار شده پیشنهاداتی برای مسئولان کشوری تدوین شده تا برای رفع مشکل دام در دست مانده عشایر تصمیماتی گرفته شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی افزود: بیمه و پلاک کوبی دامها از دیگر مشکلاتی است که همه ساله عشایر استان در زمان کوچ با آن مواجه هستند.

ناجی ادامه داد: بیمه و پلاک کوبی دام امری لازم و قانونی است و ضرورت قانون ایجاب می کند که ما تحت هر شرایطی این قانون را اجرا کنیم و اگر در جایی مشاهده شود که دام پلاک کوبی نداشته باشد، بر طبق قانون دام قاچاق محسوب شده و بر اساس وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه دارند با آن برخورد کنند.

وی با بیان اینکه ماکو یکی از شهرهای مهم استان در زمینه کوچ عشایر است، گفت: در راستای آبرسانی به عشایر این منطقه، مبلغ 7 هزار و 300 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته که در 11 نقطه از یوردهای عشایر شهرستانهای ماکو و چالدران عملیات آبرسانی در حال انجام است و در مورد آبرسانی سیار یک هزار و 700 میلیون ریال هزینه می شود که با اتمام این عملیات، 350 خانوار عشایری از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

ناحی با بیان اینکه بازاریابی محصولات، تهیه و تأمین نهاده های دامی و مایحتاج عشایر ضروری است، اظهار داشت: ضرورت دارد در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز