خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ارتقا نرخ باسوادی آذربایجان غربی به بیش از ۹۲ درصد/ اجرای طرح توانمندی زنان و دختران روستایی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۱۴

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نرخ باسوادی استان به بیش از ۹۲ درصد ارتقا یافته است.

ابراهیم محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: نرخ باسوادی استان در بین سنین ۹ تا ۴۹سال در سال گذشته به  ۹۲.۸ درصد ارتقا پیدا کرده که از نظر میانگین ارتقا رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۸هزار و ۲۳۷۷نفر در دوره های سواد آموزی شرکت کرده اند، تصریح کرد: از نظر میزان تحقق حجم ابلاغی در سال گذشته رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

 مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در سال گذشته طرح" توانمندی زنان و دختران روستایی مناطق محروم" در بین ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر اجرا شد، اظهار کرد: در سال گذشته در طرح" باسوادی اولیای دانش آموزان" ۸۸۴۹ نفر اولیا جذب شده و همچنین در دراجرای طرح" نماز کلید بهشت" برای ۳۵ هزار و ۳۵۸ نفر  شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۳۳ مرکز محلی یادگیری در سطح استان راه اندازی شد که رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادیم.

محمدی یادآور شد: در سال جاری حجم ابلاغی سازمان برای سواد آموزی ۲۸ هزار و ۴۰۰ نفر است که برحسب سطح بی سوادی شهرستان ها توزیع می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح استان ۲۲کلاس تک دانش آموزی و ۱۴۸ کلاس زیر ۵ دانش آموز دایر بوده و ۹۸.۱۷ درصد نیز سطح پوشش ابتدایی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز