خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خبرداد:

پیشرفت ۴۰ درصدی بازسازی بقعه محمدبن خلیلان ارومیه

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۳۰۰

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: عملیات بازسازی بقعه "محمد بن خلیلان" ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی بابایی در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: بازسازی آرامگاه "محمد بن خلیلان" از محدثین شیعه، از سال ۹۸  با شروع عملیات مطالعه و تهیه نقشه آغاز شده و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی این بقعه در ۲فاز اجرایی می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بازسازی سقف آن به اتمام رسیده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در خصوص اعتبار اختصاص یافته برای باز سازی این بقعه نیز اظهار کرد: برای بازسازی این بقعه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

بابایی با تاکید بر اینکه ۵ امام زاده زائرپذیر در ارومیه وجود دارد، یادآور شد: تاکنون و با توجه به وضعیت هشدار استان به دلیل شیوع کرونا هیچ دستور العملی برای بازگشایی صحن های اماکن متبرکه ارومیه صادر نشده و تمامی اماکن بسته هستند.

به گزارش ایلنا، بقعه ابوعبدالله محمد بن خلیلان در کنار یکی از قبرستان‌های قدیمی ارومیه ابتدای خیابان گلستان (دیگاله) واقع شده که بعدها با ایجاد شوارع شهری بقایای باقی‌مانده از مقبره، چهار ستون، یک گنبد در قالب یک چهار طاقی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز