خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت بیش از 28 هزار تن زردآلو از باغ های اذربایجان غربی / افزایش 12 درصدی تولید این محصول در استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۸۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از28 هزار تن زردآلو از باغ های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول جلیلی با بیان این خبر افزود: سطح باغ های بارور زردالو در استان به وسعت سه هزار و 958هکتاراست که امسال پیش بینی ها بیانگر افزایش 6160 تنی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

جلیلی افزود: ارومیه با بیش از 4هزار و 200هکتار باغ زردالو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس براوردهای انجام شده امسال  28 هزار و 500 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

وی گفت: 70 درصد از محصول تولید شده، به صورت تازه خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید استانی این محصول 7200 کیلوگرم  در هر هکتار است، اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره  و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

به گزارش ایلنا،بخش زیادی از این محصول در شهرهای ارومیه ، مهاباد ، خوی و میاندوآب تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز