خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

آغاز برداشت 228 تن میوه توت درختی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۰۸

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت توت درختی به میزان 228 تن از سطح 39 هکتار از توتستانهای استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، عزیز امانی با بیان این مطلب افزود: سطح باغ های توت استان 39 هکتاراست که عمدتا در شهرستان های ارومیه و خوی و به صورت حاشیه کاری و پراکنده در سایر شهرستانها واقع شده است .

وی بیان کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند.

امانی اظهار کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توت‌های درختی موجود در استان هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، توت میوه ای آبدار، ریز، شیرین، و سرشار از املاح معدنی، مواد چربی و ویتامین های A و C می باشد.

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرری در پی نداشته و اغلب استفاده از آن به صورت خشک به جای قند سفید مصنوعی به همراه چای توصیه و استفاده می شود.

از خواص توت به ملین بودن، سهل کردن جریان ادرار می توان اشاره کرد، جوشانده برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو، ضماد کوبیده برگ با روغن زیتون برای درمان سوختگی از دیگر خواص این میوه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز