خبرگزاری کار ایران

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی توسط پلیس فتا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۱۵

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در استان خبر داد.

سردار مسعود خرم نیا در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب های مختلف مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی افزود: پس از یکسری عملیات سایبری و فنی، پلیس فتا موفق به شناسایی محل اختفای این فرد در یکی از شهرستان های استان همجوار، شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متهم طی تماس تلفنی با شهروندان به بهانه برنده شدن در قرعه کشی کد فعالسازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک آنها را دریافت و پس از ورود به سامانه مذکور اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی مالباختگان می کرد.

خرم نیا اظهار داشت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود، برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش 3میلیارد و 500میلیون ریال این اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود، هیچگاه کدهای فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران ندهید.

خرم نیا یادآور شد: برای اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه کنند اعتماد بیجا در فضای مجازی باعث ایجاد ضررهای مادی و معنوی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز