خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی:

افتتاح پتروشیمی میاندوآب برای ۴۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۱۱

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با افتتاح پتروشیمی میاندوآب زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: برای اتمام پروژه پتروشیمی میاندوآب هزینه بالایی صرف شده است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی شهریاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال پروژه‌های بسیار مهمی در سراسر آذربایجان‌غربی افتتاح خواهد شد. در این راستا چند پروژه استانی به نام«مگاپروژه» معروف است که یکی از آنها واحد پتروشیمی شهرستان میاندوآب است.

وی تصریح کرد: این پروژه در سال 95 و در دولت تدبیر و امید آغاز شد و خوشبختانه با تامین مالی سازمان‌های مربوطه و توسط بخش خصوصی، این پروژه با جدیت مناسبی ادامه یافت و از اواخر سال گذشته نیز پروژه آماده افتتاح بوده و پیش‌تولید آن آغاز شده بود که امروز توسط رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای پروژه پتروشیمی میاندوآب هزینه بالایی صرف شده است، افزود: 40 میلیون دلار به صورت ارزی و 800 میلیارد تومان به صورت ریالی برای این پروژه هزینه شده و برای 460 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

وی گفت: پروژه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی‌هزینه های بسیار بالایی داشته تا جایی که برای اشتغال یک نفر، بالای دو میلیارد تومان هزینه می‌شود و این پروژه‌ها در صنایع پایین‌دستی می‌توانند سبب اشتغال خوبی شوند.

شهریاری اظهار داشت: هم اکنون خط تولید پلی‌اتیلن در پتروشیمی مهاباد و میاندوآب وجود دارد و باید به این سمت سیاست‌گذاری کرد که صنایع پایین دستی در استان راه اندازی شود و خوشبختانه تقاضا برای این صنایع زیاد است و بی شک با راه‌اندازی صنایع تبدیلی می‌توان در اشتغال‌زایی کمک شایانی کرده و در پیشرفت و توسعه استان تاثیرگذار شد.

وی افزود: امید است با افتتاح این پروژه در منطقه محروم میاندوآب در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، سبب خروج از محرومیت و آغازی برای سرمایه‌گذاری بعدی در جنوب استان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز