خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خبر داد

تصویب 200 میلیارد تومان برای پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۶۱۸

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دولت امسال برای پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران کشور که مصوبه هیئت دولت نیز هست تصویب کرده است.

 فرهاد سرخوش در گفت و گو با ایلنا  اظهار کرد:  دولت امسال برای پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران کشور که مصوبه هیئت دولت نیز هست تصویب کرده است. ولی فعلا این بودجه تزریق نشده و مراحل ابلاغی را طی می‌کند.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه نیز تصریح کرد: این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۱ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر آن توسط دو دوستگاه تی بی ان در پرتال‌های ورودی و خروجی حفاری شده است، اما این پروژه هم همانند سایر پروژه با بحران منابع مالی و اعتباری دست و پنجه نرم می‌کند.

سرخوش افزود: تا کنون برای حفاری تونل انتقال آب کانی سیب یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما برای حفاری و اجرای آن کامل آن به ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از دریاچه ارومیه و تونل انتقال آب گفت: هدف از این بازدید پیگیری مطالبات و اعتبارات ستاد بود.

سرخوش با اشاره به اینکه تمامی اعتبارات احداث تونل انتقال آب کانی سیب از صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، افزود: امسال فقط ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعطیل نشدن پروژه از سوی صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: با احداث این تونل سالیانه بین ۶۳۰ الی ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب وارده پیکره حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود.

سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه گفت: طبق آخرین پایش‌ها تراز دریاچه 1271.24 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ سانتی متر افزایش تراز دارد.

او افزود: این دریاچه ۲ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع وسعت و ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب حجم دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه در زمان الکولوژیک و احیای کامل خود باید 1274.10 باشد و وسعت دریاچه چهار هزار و ۳۳۳ کیلومتر مربع و حجمش ۱۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون متر مکعب باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز