خبرگزاری کار ایران

هیاتی تجاری ویتنامی در راه سفر به آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۸۴

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یک هیات تجاری از کشور ویتنام با هدف آشنایی با ظرفیت‌های این استان و توسعه مراودات اقتصادی به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند.

 محمدمهدی شهریاری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه این هیات طی هفته آینده به مدت ۲ روز در آذربایجان‌غربی حضور خواهد داشت، اظهار داشت: مسئولان، تجار و بازرگانان کشور ویتنام در این سفر با مسئولان ارشد آذربایجان‌غربی دیدار می‌کنند تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دیدار با بازرگانان آذربایجان‌غربی و بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی این استان از دیگر برنامه‌های سفر هیات ویتنامی به استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازرگانان ویتنامی بیشتر محصول سیب آذربایجان‌غربی را خواستار هستند و باید از این فرصت برای رونق اقتصادی این استان بهره لازم را برد و گام‌های موثری را در این راستا برداشت.

شهریاری اظهار داشت: سفر این هیات تجاری فرصت خوبی است تا طرفین ضمن آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی یکدیگر به تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک با یکدیگر بپردازند.

به گزارش ایلنا، آذربایجان‌غربی در حقیقت دروازه ایران به سمت اروپاست و در امتداد ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری‌ خودمختار نخجوان قرار دارد و از معادن غنی و متنوع، کشاورزی بالفعل و ظرفیت صنعتی بالقوه برخوردار می‌باشد؛ این استان از جمله استان‌های مرزی کشور بوده که دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز