خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۱۱۰ پرونده تخلف صنفی در طول ۳ روز در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۶۶

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۰ پرونده تخلف طی سه روز گذشته در بازرسی از واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی، عمده فروشی و خرده فروشی در این استان تشکیل و برای رسیدگی ارسال شده است.

علیرضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ۶۸ مورد از ۱۱۰ مورد  در بخش واحدهای تولید و صنعتی، هفت مورد در بخش عمده فروشی‌ها و ۳۵ مورد در بخش خرده فروشی‌ها بوده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته، اظهار داشت: ۱۸۷ میلیون و ۳۱۵ هزار ریال برای واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی، ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای عمده‌فروشی‌ها و ۵۲۵ میلیون و ۶۳۱ هزار ریال برای خرده‌فروشی‌ها جریمه نقدی برآورد شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد پرونده با انجام یک‌هزار و ۲۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار استان کشف شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده کالاهایی که تخلفات آنها ثبت شده مربوط به کالاهای اساسی نبوده و به افزایش قیمت نان، مرغ، و میوه‌جات و پیاز مربوط است.

محمودی اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

وی با اشاره به تعداد بازرسان فعال در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

به گزارش ایلنا رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کنند؛ ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده‌است.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد؛ بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز