خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی در گفت و گو با ایلنا:

بازار اقلام مصرفی زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی/ در برخورد با متخلفان تسامح نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۷۲۴

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: علیرغم افزایش بهای بنزین، هیچگونه تغییری در قیمت کالاهای مصرفی‌خانوارها وجود ندارد و مردم بدانند؛ بازار اقلام مصرفی زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار دارد و در برخورد با برهم زنندگان بازار هیچگونه تساهل و تسامحی نخواهیم داشت.

سیدمحمد عابدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خوی اظهار داشت : همانطور که ملت شریف و فهیم ایران و همچنین مردم ولایی شهرستان استحضار دارند، کمک‌های یارانه ای و به‌عبارتی سوبسید به برخی از اقلام مصرفی در کشور تعلق گرفته که یکی مهمترین آنها بنزین است.

وی ادامه داد : در جامعه ما خانواده هایی وجود دارد که از استطاعت مالی مناسبی برخوردار هستند و در منازل خود یک یا چند اتومبیل وجود دارد و از مزیت آن و همچنین سوخت یارانه ای که به آنها تعلق گرفته بهره مند هستند. اما در مقابل، بسیاری از خانواده های جامعه ما از نعمت وجود اتومبیل بهره‌مند نیستند و به تبع آن نیز نمی‌توانند از سوبسید سوخت "بنزین" نیز بهره مند شوند.

فرماندار خوی افزود : در راستای اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها و ایضاً توجه به اقشار کم برخوردار و همچنین توزیع عادلانه سوبسید متعلقه به سوخت بنزین، نظام مقدس جمهوری اسلامی با تایید سران سه قوه تصمیم به افزایش بهای مصرفی بنزین گرفتند تا با توزیع مابه تفاوت افزایش قیمت بنزین در بین خانوارهای متوسط "قانع" و کم برخوردار که طیف قابل توجهی از جامعه را شامل می شوند، گام بزرگی در جهت حمایت از این قشر جامعه بردارند.

عابدی با بیان اینکه قریب به 60 میلیون نفر در قالب 18 میلیون خانوار ایرانی از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد، افزود : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته؛ خانوار های یک نفره 55 هزار تومان، 2 نفره 103 هزار تومان، 3 نفره 138 هزار تومان، 4 نفره 172 هزار تومان و خانوارهای 5 نفر و بالاتر  ماهیانه 205 هزار تومان افزون بر میزان یارانه سابق ( 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر) دریافت خواهند کرد.

 در برخورد با برهم زنندگان بازار هیچگونه تساهل و تسامحی نداریم

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه افزایش بهای مصرفی بنرین هیچ تاثیری بر قیمت سایر کالاها نخواهد داشت، اضافه کرد: مردم عزیز شهرستان خوی بدانند؛ بازار اقلام مصرفی زیر ذره بین نهادهای نظارتی و تعزیرات حکومتی قرار دارد و در برخورد با برهم زنندگان بازار هیچگونه تساهل و تسامحی نداریم.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان خوی با اشاره به مهمترین مولفه‌های کنترل قیمت در بازار اقلام مصرفی اظهار داشت : وفور و فراوانی اقلام ضروری و اساسی خانوارها در بنادر کشور و انبارهای شهرهای مختلف از جمله مولفه های مهم در بحث کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت ها هستند و علاوه بر آن با توجه به ثبت و ضبط کلیه اقلام موجودی انبارها در سامانه جامع درج قیمت کالا و خدمات، هیچگونه مشکلی در خصوص تامین مایحتاج ضروری شهروندان عزیز در شهرستان خوی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز