خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی جام حذفی؛

ابهام در تعیین ورزشگاه دیدار نود ارومیه و تراکتورسازی تبریز / احتمال میزبانی استان‌های همجوار

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۱۱

یکی از اتفاقات تاریخی فوتبال آذربایجان، رویارویی دو تیم نود ارومیه و تراکتور تبریز است. این مسابقه از مرحله یک هشتم جام حذفی سال ۹۸ در تاریخ ۵ آذرماه برگزار خواهد شد. کمتر از یک ماه به برگزاری این دیدار باقی مانده ولی هنوز محل دیدار این بازی حساس مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرستان ارومیه دارای دو ورزشگاه به نام‌های ورزشگاه تختی که هم اکنون بازی‌های تیم نود با تمام کم و کاستی هایش در این مکان برگزار می شود. ظرفیت ورزشگاه تختی ۸ هزار نفر است. دیگر ورزشگاه ارومیه استادیوم ۱۵ هزار نفری شهید باکری است که با گذشت ۱۵ سال از آغاز ساخت این ورزشگاه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

هیچکدام از این ورزشگاه‌ها برای برگزاری مسابقه کشوری مناسب نبوده و صرفا نام ورزشگاه را با خود یدک می‌کشند. کلانشهر زیبا و ورزشی اورمیه طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب هنوز دارای ورزشگاه مناسب و شایسته برگزاری مسابقه فوتبال ندارد.

رئیس گروه توسعه و تجهیز اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا درباره انتخاب محل بازی نود ارومیه و تراکتورسازی تبریز می گوید: بر اساس بررسی های انجام گرفته ایرادات وارد شده ورزشگاه تختی تا اواخر آبان ماه رفع نمی‌شود و به همین منظور تمرکز اصلی ما بر روی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه است.

شهرام عباسی درباره نواقص اصلی ورزشگاه تختی افزود: چمن ورزشگاه تختی برای بازی مناسب است اما نبود امکانات ویژه که از جمله می‌توان به نبود جایگاه ویژه خبرنگاران و نبود دوربین نداشتن صندلی مناسب برای تماشاگران و همچنین نبود رختکن مناسب از جمله نواقصی است که باید تا روز بازی رفع شود.

وی با بیان اینکه ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری باکری از سال ۸۲  آغاز شده افزود: با وجود گذشت ۱۵ سال از آغاز ساخت ورزشگاه برخی تجهیزات در حال فرسودگی است.

وی افزود: نواقص ورزشگاه شهید باکری به سرعت در حال تکمیل شدن است ولی به دلیل اینکه چمن این ورزشگاه مصنوعی است از کیفیت مناسبی بر خوردار نیست که به منظور تجهیز ورزشگاه ۱۵ هزار نفری باید  ارگان هایی از جمله استانداری و وزارت ورزش از لحاظ بودجه کمک مالی کنند اما تا به امروز جوابی در این مورد از آنان نگرفته ایم.

از سوی دیگر رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بیان کرد: در صورتی که نواقص ورزشگاه‌های ارومیه در این مدت باقیمانده تکمیل نشود، بازی تراکتور تبریز با نود ارومیه در جام حذفی در شهر دیگری برگزار خواهد شد.

سعید فتاحی در مورد محل میزبانی بازی تراکتور با نود ارومیه افزود:‌ ورزشگاه تختی ارومیه نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد و بسیاری از مشکلاتش حل شده است. ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تاحدودی تکمیل شده، اما مشکلات دیگری دارد. ما رایزنی در مورد این دو ورزشگاه انجام داده ایم. هر ۲ ورزشگاه باید آماده شوند، هر کدام بهتر بود، بازی در آن ورزشگاه برگزار می‌شود.

وی گفت: ورزشگاه تختی به غیر از بلیت‌فروشی الکترونیکی، باید الزامات دیگر مانند اتاق داوران، رختکن، اتاق ناظران، اتاق کنفرانس، اتاق دوپینگ و جایگاه خبرنگاران مجهز شود و در مورد چمن ورزشگاه باید بگویم فعلا وضعیت مطلوبی دارد اما برای فصل زمستان با نبود کاور مناسب با مشکل مواجه خواهد شد.

فتاحی تصریح کرد: مسئولان استان آذربایجان‌غربی باید تلاش کنند که یکی از این دو ورزشگاه را آماده کنند، در غیر این‌صورت بازی تراکتور با نود ارومیه در شهر دیگری انجام خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال ۹۰ ارومیه درباره حمایت مسئولان گفت: مسئولان استانی و شهری این تیم را در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک کشور تنها نگذارند.

وحید بیاتلو افزود: امسال تنها مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استاندار آذربایجان‌غربی و شهردار ارومیه به تیم فوتبال ۹۰ ارومیه تزریق شده است و این مبلغ اعتبار به هیچ وجه کفاف این همه هزینه را نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه تیم ۹۰ ارومیه با تمامی مشکلات همواره تنهاست، بیان کرد:  بیش از چند ماه است که اعضای شورای شهر ارومیه اعتباری را برای کمک به این تیم تصویب کرده‌اند ولی برای واریز آن امروز و فردا می‌کنند و هنوز هیچ مبلغی به حساب این تیم واریز نشده است.

وی ادامه داد: در حالی که در سایر استان‌ها و شهرها حتی تیم‌های دسته دومی نیز از سوی مسئولان حمایت می‌شوند ما همچنان چشم انتظار مساعدت و یاری مسئولان هستیم.

وی با اشاره به آماده نبودن وضعیت زمین چمن ورزشگاه تختی ارومیه برای برگزاری دیدار حذفی تیم ۹۰ ارومیه مقابل تراکتورسازی تبریز در روز پنجم آذر ماه امسال، افزود: تاکنون هیچکدام از مشکلات این ورزشگاه مرتفع نشده است و با وجود اینکه در سردسیرترین استان ایران هستیم اما این زمین چمن تختی هنوز کاور ندارد.

گزارش از : بیتا اختیاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز