خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

تمامی مناطق مرزی آذربایجان‌غربی مستعد سرمایه گذاری است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۷۳

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هم‌اکنون تمامی نقاط مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی همت کرد.

قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در گفت وگو با ایلنا امروز اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مهم کشور بوده و به سه کشور آذربایجان، ترکیه و عراق به طول 970 کیلومتر مرز مشترک دارد و از سوی دیگر تمامی مناطق مرزی، تحت کنترل و پوشش این استان است.

وی با ابراز خرسندی از کاهش جرائم مرزی تصریح کرد: خوشبختانه به سبب همکاری مطلوب مرزنشینان آذربایجان‌غربی در رعایت مقررات، شاهد کاهش جرائم مرزی بوده و این در حالی است که در برخی از مناطق مرزی نیز شاهد ورود اجناس قاچاق به کشور هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا از دیدار با فرماندهان مرزی مناطق اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در سمت عراق، خلاء مرزی وجود داشته و فاصله پاسگاه‌های آنان با یکدیگر بسیار زیاد است و در این رابطه، توافقات خوبی با طرف عراقی در راستای پوشش خلاء مرزی انجام شده است.

وی اظهار کرد: بنابراین نشست آینده مرزبانی در سلیمانیه و اربیل عراق به منظور ارتقای امنیت مرزهای منطقه بوده تا دغدغه‌ای در مرزهای شمال‌غربی کشور وجود نداشته باشد چون هم اشرافیت منطقه‌ای مطلوبی بر این منطقه حاکم بوده و هم تجهیزات بسیار مناسبی وارد شده است.

رضایی در ادامه با تاکید بر سرمایه‌گذاری مرزی در آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون تمامی نقاط مرزی استان مستعد سرمایه‌گذاری است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و کشاورزی همت کرد.

وی بیان کرد: در این راستا باید دولت و بخش خصوصی، با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه را برای سرمایه‌گذاری مرزی فراهم کرده و حتی به تبادل تجاری و قانونی در مرزها بپردازند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به وجود پایانه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این رابطه نیز مرزبانی ناجا آماده همکاری با بازرگانان است و باید زیرساخت‌های تسهیل و تجارت مرزی نیز توسط اداره پایانه‌ها فراهم شود.

وی از وجود طرح مشترک با مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و تصریح کرد: این طرح، طرح کاملی برای کل مرزهای کشور بوده و تمامی موضوعات در آن به ویژه موضوعات رفاهی، خدمات مرزبانی و حتی روابط با مرزنشینان در آن تعریف شدهش است.

رضایی با اشاره به اینکه مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای عقب‌ماندگی‌ها در مرزها هزینه شده و مورد نیاز است افزود: بنابراین باید اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام شود و در نیمه دوم امسال بخشی از این روند اجرایی شده و بخشی دیگر در سال 99 و در برنامه ششم توسعه و در طرح بودجه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرزهای شرقی کشور از جمله موضوعات جدی و تاثیرگزار مواد مخدر است گفت: از 20 سال گذشته تولید موادمخدر در افغانستان با حضور نیروهای آمریکایی 45 برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز