خبرگزاری کار ایران

جوانبخت مطرح کرد:

رشد ۱۴۸ درصدی موقوفات متصرفی استان آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۷۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌جاری ۶۶۲۵ موقوفه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

به‌گزارش ایلنا از ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی ، در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته وقف و عملکرد این اداره کل طی سال جاری، بیان کرد: در سال‌جاری ۶۶۲۵ موقوفه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید ۴۳ وقف جدید به موقوفات استان اضافه شده، افزود: مجموعاً ۱۷ هزار و ۵۰۰ رقبه استان دارای سند مالکیت بوده که در مقایسه با ۴ سال گذشته رشد ۶۸ درصدی داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت ادامه داد: از مجموع ۳۱ هزارو ۷۴۲ رقبه استان ۵ هزار ۴۱۱ رقبه دارای سند بوده که می‌توان گفت ۲۵ درصد رقبات دارای سند و ۷۵ درصد فاقد سند هستند.

وی  گفت: ۳۰۰۰ رقبه آذربایجان‌غربی بلامعارض بوده و ۵۲۰۰۰ هکتار مساحت عرصه و اعیان موقوفات استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ۷ماهه سال‌جاری یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان از بقاع و امامزادگان و یک‌میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان در قالب طرح مودت درآمد کسب شده است.

وی اظهار کرد: در راستای نیت واقفان در ۷ ماهه سال‌جاری ۹۶۷ میلیون تومان با موضوع مذهبی، ۴۴۱ میلیون تومان با موضوع خیریه، یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان با موضوع مدارس علوم دینی و یک‌میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان با موضوع مساجد صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در ۷ ماهه سال‌جاری ۱۲۸ مبلغ در قالب بصیرت عاشورایی، خیریه ها و موارد دیگر جهت پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی مردم در بقاع متبرکه مستقر بودند.

حجت‌الاسلام جوانبخت افزود: امسال برای اولین‌بار طرح شمیم حسینی جهت حمایت از هیات‌های مذهبی در استان برگزار شد و برای ۳۶ هیئت مبلغ ۳۵ میلیون ۷۵۰ هزار تومان کمک شده است.

وی ادامه داد: در دهه ولایت سال‌جاری ۲۹ زندانی استان با هزینه نزدیک ۱۸۰ میلیون تومان به آغوش گرم خانواده برگشتند.

این مقام مسئول گفت: ۵۷میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از موقوفات استان طی ۴سال گذشته استحصال شده که از این میزان درآمد ۵۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام‌ جوانبخت در پایان سخنان خود افزود:  بیش از ۵۰۰ هزار صفحه از مدارک، اوراق این اداره کل اسکن و نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز