خبرگزاری کار ایران

نیکبخت مطرح کرد:

بازیافت تنها ۱۰ درصد از زباله‌های تولیدی در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۳۲

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: بازیافت زباله های تولیدی حال حاضر در کشور ۱۰ درصد بوده در حالی که در آلمان این میزان به ۹۰ درصد می‌رسد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، صبح امروز علی‌محمد نیکبخت سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در چهارمین نشست روسای سازمان‌های مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور اظهار کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان زمینه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی اقدام کرده که پس از آزمایش های متعدد به روش جدیدی دست یافته که کار خود  در استان را شروع کرده است.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور یک نوع روغن سوختی از زباله در استان تولید شده که به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با برنامه ریزی از تولید ضایعات و زباله می‌توان  به ارزش افزوده دست یافت و از آنجایی که سرانه تولید زباله در استان ۲۳۰ گرم بوده، که این میزان در تهران به  ۹۰۰ گرم می رسد؛ همین موضوع می‌تواند منبع مهمی برای درآمدزایی باشد.

وی تصریح کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان زباله‌ها را در کشور بازیافت کرد که هم اکنون میزان  بازیافت زباله در کشور ۱۰ درصد بوده در حالی که این میزان در کشور آلمان به ۹۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز