خبرگزاری کار ایران

راضی به ایلنا خبر داد:

تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی پسماند شهرهای کشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۲۱

مدیرکل دفتر عمران و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند در شهرهای کشور اختصاص می یابد.

سید حبیب راضی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح این خبر افزود: در سال جاری، ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند کشور با عنوان عوارض برای کالاهای مخرب زیست محیطی برای تمامی شهرهای کشور اختصاص می یابد. 

راضی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور به یک مسئله اساسی تبدیل شده است، تصریح‌کرد: بر اساس قانون امسال ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تمامی شهرهای کشور با اولویت استان های شمالی که از بحران بیشتری درحوزه پسماند برخوردار هستند تخصیص پیدا کرده است.

وی اعتبار اختصاصی امسال دولت برای مدیریت پسماند را نسبت به سال گذشته چشمگیر اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبار اختصاصی برای این حوزه ۱۱میلیارد تومان بود که تاکنون تنها ۳۰۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر عمران و خدمات شهری سازمان شهرداریهای کشور اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و به دنبال آن  گسترش مدیریت شهری واشتغال، باید شهرداری‌ها به ویژه کلانشهرها به بحث تفکیک و بازیافت زباله توجه جدی تر داشته باشند.

راضی افزود: طبق برنامه جامع مدیریت پسماند کشور مقرر شده است تا در طی پنج سال ۶۰ درصد زباله‌ها به صورت مکانیزه دفن و ۲۰ درصد زباله‌ها از مبدا تفکیک شود در حالی که امروز در حدود ۷ درصد زباله‌ها از مبدا تفکیک می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت در مرداد ماه امسال  طی آیین‌نامه‌ای مصوب کرد تا برای هشت گروه کالایی که اثر تخریبی بیشتری برای محیط زیست دارند عوارض گرفته شود که از جمله این کالاها می‌توان به پلاستیک‌ها، باطری‌ها و دستگاه‌های صوتی اشاره کرد که این عوارض برای ساماندهی پسماندها اختصاص می‌یاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز