خبرگزاری کار ایران

نظارت بهداشتی بر استحصال 32 هزار تن گوشت سفید و قرمز در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۷۷

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ۳۲ هزار و ۵۲۸ تن گوشت سفید و قرمز تحت نظارت‌های بهداشتی بازرسین بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان استحصال شده است.

غلامرضا ملکی امروز در گفت‌وگو با ایلنا در ارومیه، اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان، مقدار ۳۲ هزار و ۵۲۸ تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های دام و طیور استان با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و شرعی استحصال کردند.

 وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۹ هزار و ۲۲۷ رأس انواع دام سبک و سنگین شامل ۲۴هزار و ۱۳۴ راس گوسفند و بز، ۱۵ هزار و ۱۳۶ رأس گاو و گوساله و گاومیش در کشتارگاه‌های دام استان با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و شرعی ذبح شدند که در نتیجه این نظارت‌ها مقدار ۴۴۳ تن گوشت قرمز استحصال شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی به کشتار ۱۵ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۱ قطعه طیور اشاره کرد و گفت: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار ۳۲هزار و ۸۵ تن گوشت مرغ استحصال شده است که تعداد ۱۶۰ هزار و ۳۲۷ قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.

 وی تصریح کرد: تمامی فرآورده‌های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل‌های لازم توسط بازرسان بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف است.

ملکی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ۵۴ هزار و ۱۹۴ مورد بازرسی، از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد ۹۵۵ مورد نمونه‌برداری از این فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر آن مقدار ۴۴هزار و ۶۰۳ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر‌بهداشتی ضبط و معدوم‌سازی و از چرخه مصرف خارج شده و همچنین تعداد ۲۲ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

ملکی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در باره فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز