خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

ذخیره‌سازی یک میلیون‌تن محصولات کشاورزی در ۳۶۰ سردخانه موجود در استان

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۴۷

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان دارای ۳۶۰ سردخانه با قابلیت ذخیره سازی حدود ۹۶۰ تا یک میلیون تن ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی، بزرگترین ظرفیت سردخانه را در سطح کشور داراست.

به‌گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، رسول جلیلی امروز در دومین جلسه میز ملی توسعه صادرات سیب درختی آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات سیب در بخش کشاورزی، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی پس از استان‌های شمالی کشور، رده سوم را در خرد و کوچک بودن اراضی کشاورزی دارد، به طور مثال یک پروژه تحت فشار ۲۶۰ هکتاری در اختیار ۳۰۰ نفر بهره‌بردار قرار گرفته و این ۳۰۰ نفر بهره‌بردار صاحب ۳۱۰ قطعه باغی بودند که هر بهره‌بردار از یک هکتار به طور متوسط مالکیت کمتری داشته و باعث تحمیل شدن مشکلات زیادی به کشاورزان شده است.

وی افزود: زنجیره سیب در کشور، تنها در استان تهران و آذربایجان‌غربی که به عنوان اولین تولید کننده سیب کشور بوده و یک سوم سیب کشور را تولید می‌کند، تشکیل شده است.

جلیلی بیان کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن ۳۶۰ سردخانه در سطح استان و حدود ۹۶۰ تا یک میلیون تن ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی، بزرگترین ظرفیت سردخانه را در سطح کشور دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در خصوص فرآوری محصولات کشاورزی پس از خراسان رضوی به عنوان دومین استان، ظرفیت تبدیل چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی را در ۱۹۵ کارخانه صنایع فرآوری دارد.

وی بیان کرد: تجارت سیب در سطح کشور و استان تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری است که می‌تواند، موتور محرک اقتصاد کشاورزی و به دنبال آن موتور محرکه اقتصاد استان عمل کند چرا که در آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد ارزش افزوده حاصل از تولید در بخش کشاورزی است و همچنین کشاورزی ۳۲.۸ درصد اشتغال فعال استان را تشکیل می‌دهد.

جلیلی عنوان کرد: با جلسات انجام شده در روزهای اخیر و با پشتیبانی محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به منظور حمایت از باغداران و تثبیت قیمت، نرخ خرید حمایتی سیب درجه سه را برای حمایت از کشاورزان استان بالاتر از ارقام موجود در بازار اعلام کرد که بر این اساس نرخ سیب صنعتی ۸۰۰ تومان اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز