خبرگزاری کار ایران

وجود نابسامانی در نام‌گذاری معابر و خیابان‌های ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۹۱

سخنگوی شورای اسلامی شهرداری ارومیه گفت: در نام‌گذاری معابر و خیابان‌های ارومیه نابسامانی زیادی وجود دارد از جمله اینکه کوچه‌های بی‌نام بسیاری در سطح شهرستان مشاهده می‌شود.

به گزارش ایلنا از ارومیه، حسین پناهی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نام‌گذاری معابر و خیابان‌های ارومیه نابسامانی زیادی وجود دارد از جمله اینکه کوچه‌های بی‌نام بسیاری در سطح شهرستان مشاهده می‌شود. که باید با نام شهدا مزین‌گردند.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های اصلی دور چهارم شورای شهر ارومیه بوده که برای این منظور کمیسیونی نیز تشکیل شد که رویکرد قابل قبولی داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهرداری ارومیه ادامه داد: سرمایه‌گذار پروژه بازسازی بازار تاریخی ارومیه اصالتا اهل ارومیه است و پیش از این طرح نیز در چندین پروژه با شهرداری و شورای شهر ارومیه همکاری داشته که اقدامات وی مطلوب بوده است.

وی عنوان کرد: شورای شهر با سرمایه‌گذاری‌های نوروزی در اربیل اقلیم کردستان عراق، از وی برای سرمایه‌گذاری در ارومیه دعوت کرد اما چون تفاهم‌نامه طرح سرمایه‌گذاری در بازار ارومیه بدون تصویب در شورا و بدون هماهنگی پیمانکار آغاز شده بود که با توجه به رفتار نامناسب پیمانکار با بازاریان موجب بروز مشکلاتی شد و در نهایت سرمایه‌گذار از انجام این طرح انصراف داد.

پناهی تصریح کرد: هر کسی در هر مقطعی از انتخابات حق دارد فهرست ارائه داده و در هر یک از لیست‌های انتخاباتی عضو شود و این هیچ ربطی به مسائل قومیتی و مذهبی ندارد، اما به نظر بنده عوامل اجرایی در اینگونه موارد دخالت نداشته باشند، بهتر خواهد بود.

وی گفت: شهردار ارومیه با همه انتقادات و مشکلات اقدامات قابل قبولی را انجام داده به گونه‌ای که کفه ترازوی به سمت اقدامات مثبت وی است.

وی خاطرنشان کرد: والیبال برند ارومیه است که ابتدا باید از این ورزش حمایت انجام شود و در کنار این ورزش از سایر رشته‌ها نیز حمایت انجام بگیرد.

پناهی گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از والیبال ارومیه تصویب شده است که سه میلیارد آن برای میزبانی از مسابقات جهانی هزینه شد هر ساله در حدود ۱۲ میلیارد تومان بودجه برای والیبال تصویب می‌شود اما هزینه‌ای که انجام می‌گیرد بیشتر از بودجه تصویبی است.

وی اضافه کرد: طرح استادیوم با ۲۵۰ هزار مترمربع و پل آذربایجان با پیشرفت خوبی در حال انجام بوده شهربازی مدرن با اقدامات انجام گرفته شده هفته گذشته افتتاح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرداری ارومیه ادامه داد: حمل و نقل و ناوگان عمومی ارومیه باید نوسازی شود این موضوع در تاکسیرانی اتفاق افتاد اما در بخش اتوبوسرانی با وجود انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه تنها ۱۴ دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل شهری شد.

وی تصریح کرد: تراموای شهری و استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری می‌تواند تا حدودی ترافیک را در ارومیه کاهش دهد که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و وجود اعتبارات است.

پناهی گفت: حاشیه‌نشینی در اغلب شهرها وجود دارد رویکرد شورای چهارم و پنجم توزیع عادلانه بودجه‌های شهری با نگاه ویژه به مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار بوده است تا حاشینی در ارومیه کاهش یابد.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد اعتبارات شورا و شهرداری ارومیه به طرح‌های عمرانی و مابقی به طرح‌های اجرایی اختصاص دارد برای مدیریت بودجه به شهرداری توصیه شده است به جای کارکنان بازنشسته افراد جدیدی استخدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز