خبرگزاری کار ایران

توانایی پرورش تخم آرتمیا در دانشکاه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۸۵

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه توانایی پرورش تخم آرتمیا گنج پنهان دریاچه ارومیه را دارد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رحیم حب نقی در نشست تخصصی نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: آرتمیا یک گنج بی پایان در دریاچه ارومیه است و دانشگاه ارومیه به دلیل تجربه و مطالعات علمی انجام داده در این خصوص، توانایی تولید و پرورش تخم آرتمیا را دارد.

حب نقی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ارومیه در کشاورزی و مدیریت آب تصریح کرد: برای افزایش بهره وری و همچنین ارزش افزوده، مرکز تحقیقات آرتمیای ارومیه، سال گذشته تاسیس و درحال حاضر به استان های کرمان،بوشهر، آذربایجان شرقی وهرمزگان در این حوزه مشاوره علمی می دهد.

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه پساب آب شیرین کن ها و مزارع میگو یک ظرفیت برای پرورش آرتمیا هستند، اظهار کرد: دانشگاه ارومیه استخرهایی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در جنوب دریاچه برای پرورش ماهی و آرتمیا راه اندازی کرده و آماده استفاده از پساب مزارع میگو و آب شیرین کن ها است.

وی ادامه داد: کاهش ۴۰ درصدی مصرف  آب در بخش کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، یک دستاورد خوب برای ستاد است که با تاسیس مرکز آینده پژوهی در ارومیه می توان این تجربیات را به سایر نقاط کشور انتقال داد.

به گزارش ایلنا،آرتمیا یا میگوی آب شور، موجود ظریف و کوچکی از رده سخت پوستان بوده که به زندگی در آب های شور عادت کرده است که در شوری حداکثر 220 گرم در لیتر می تواند زیست کند.

این سخت پوست در دریاچه ارومیه زندگی می کند که قیمت هر کیلوگرم از آن در بازارهای جهانی با توجه به کیفیت آن حدود 120 تا 200 دلار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز