خبرگزاری کار ایران

جلیلی به ایلنا خبر داد:

تولید بیش از 3 هزار تن گلابی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۷۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بر اساس برآوردها، پیش‌بینی می‌شود سه هزار و ۸۵۳ تن گلابی از سطح باغات استان برداشت شود.

رسول جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، در ارتباط با میزان تولید گلابی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که سه هزار و ۸۵۳ تن گلابی از سطح باغات استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلابی در آذربایجان‌غربی به صورت ۱۲۲ هکتار غیربارور، ۲۹۱ هکتار بارور با آبیاری به صورت آبی و ۱۰ هکتار به صورت کشت دیم است، افزود: امسال از باغات آبی سه هزار و ۸۲۵ تن و از باغات دیمی ۲۸ تن گلابی برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید گلابی در سطح استان با یک هزار و ۸۳۰ تن متعلق به ارومیه است، ادامه داد: در این شهرستان از هر ۱۰۴ هکتار آبی ۱۷ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم گلابی برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول در استان اغلب به صورت آبی پرورش می‌یابد، عنوان کرد: در صورت مجاورت با اقلیم‌هایی با بارندگی بالای ۵۰۰ میلی‌متر مانند سردشت این محصول به صورت دیمی نیز پرورش داده می‌شود که در این روش میزان تولید کمتر است.

جلیلی با بیان اینکه ارقام موجود در استان از رقم‌های شاه‌میوه، فصله، درگزی و سردرود است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر دارد تا با هدف توسعه باغات گلابی ارقام جدید مانند بیروتی، ویلیامز، اسپادونا و سایر ارقام را با استفاده از پایه‌های رویشی به دلیل مصرف کم آب در استان نیز ترویج دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز