خبرگزاری کار ایران

فرمانی مطرح کرد:

کاهش 4 درصدی آمار فوتی تصادف در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۲۰۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۵۱ نفر فوتی در تصادفات استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته در مدت مشابه ۵۳ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش چهار درصدی فوتی‌ها بر اثر تصادفات در استان بودیم.

به گزارش ایلنا از ارومیه، عباس فرمانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۵۱ نفر فوتی در تصادفات استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: سال گذشته در مدت مشابه ۵۳ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که امسال نسبت به مشابه سال گذشته شاهد کاهش چهار درصدی فوتی‌ها بر اثر تصادفات در استان بودیم.

وی مجروحان تصادفات استان طی سال جاری را چهار هزار و ۹۳ نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ارومیه بعد از تهران بیشترین وسیله نقلیه را دارد، تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی با سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت، ۸۲۰ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه تردد می‌کند که براساس برآورد انجام شده معمولا به ازای هر سه نفر یک خودرو در استان در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت استان در داخل شهر و مابقی در روستاها ساکن هستند، عنوان کرد: 26 درصد افزایش اعمال قانون در آذربایجان‌غربی صورت گرفته که بر همین اساس 538 هزار و 500 برگ اعلام قانون برای صاحبان وسایل نقلیه ارسال شده است.

فرمانی با اشاره به اینکه عامل انسانی در وقوع ۹۰ درصد حوادث رانندگی دخالت دارد، گفت: بیشترین علل تصادفات در استان عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۴ درصد و عدم کنترل وسیله نقلیه هستند.

وی ضعف فرهنگ صحیح استفاده از وسیله نقلیه را بیشترین عامل تصادف دانست و گفت: علاوه بر آن عدم ایجاد زیرساخت‌‌های لازم در پل‌های عابرین پیاده و خیابان‌ها نیز در تصادفات موثر هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اقدامات لازم برای ترافیک روزهای ابتدای مهرماه و بازگشایی مدارس صورت گرفته است.

فرمانی در رابطه با رانندگان سرویس مدارس گفت: رانندگان باید به تایید شهرداری رسیده و دارای برچسب و کارت ویژه باشند خانواده‌ها قبل از استفاده از سرویس مدارس مدارک را بررسی کنند.

وی افزود: کارت رانندگان سرویس در صورت ۳ تخلف باطل و به مدت یکسال از ارائه سرویس مدارس محروم‌ می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز