خبرگزاری کار ایران

آذربایجان‌غربی رتبه سوم در جذب سرمایه‌گذار خارجی/صدور ۴۸۸ مجوز سرمایه گذاری در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۵۳

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی با اشاره به رتبه سوم استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کسب این رتبه را مرهون تلاش و نگاه ویژه استاندار بر موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی است.تا پایان مرداد ماه ۸۶۴ درخواست سرمایه گذاری در سامانه ثبت شده است که برای ۴۸۸ مورد مجوز صادر شده است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، داود غفاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رتبه سوم استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی، اظهار کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کسب این رتبه را مرهون تلاش و نگاه ویژه استاندار بر موضوع جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۳ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار در قالب ۶ پروژه در استان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته‌است، افزود: شرکت دهلر ایرانیان در زمینه تولید انواع کنسانتره میوه، شرکت خمیرآوران ترک ارومیه، شرکت کوهسار لنت درخشان، دو مورد نیروگاه تولید برق، فرآوری طلا و نقره و تجهیز اتوبوس‌های شهری را از جمله پروژه‌های اجرا شده توسط سرمایه‌گذاران خارجی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی  آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امسال سه میلیون و ۵۲۰ هزار دلار در قالب یک پروژه در استان سرمایه‌گذاری شده و دو پروژه نیز در مرحله اخذ مجوز است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۸۸ مجوز سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی صورت گرفته است، عنوان کرد:از ابتدای سال تاکنون، ۸۶۴ درخواست سرمایه گذاری در سامانه ثبت شده است که برای ۴۸۸ مورد مجوز صادر شده است.

غفارپور عنوان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری استان شامل قابلیت‌ها، توانمندی‌های استان، مشوق‌های قانونی، فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه ‌گذاری و پروژه هایی که با توجیه اقتصادی تهیه شده است.

وی به مطالبات معوقه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مطالبات معوق بانک‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن هم مربوط به ۵۹ پروژه تملیکی از سوی بانک‌ها است که طبق رایزنی‌های انجام شده با کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان پس از دریافت بدهی معوقات، برای سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

غفارپور با اشاره به اینکه، بیش از ۲۵۲ فرصت سرمایه‌گذاری در استان در بخش های مختلف اقتصادی شناسایی شده است، اذعان کرد: ۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری ۱۴۳ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار در سال گذشته و یک پروژه نیز امسال با حجم سرمایه گذاری سه میلیون و ۴۲۰ هزار دلار اخذ مجوز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امسال درآمدهای وصولی نسبت به مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: میزان تحقق درآمدهای وصولی طی پنج ماه سال جاری ۵۰۴میلیارد تومان بوده است.

غفارپور عنوان کرد: استارت کار پنجره واحد نیز از سال ۹۶ زده شد اما از سال ۹۷ این سامانه فعال شده که در حال حاضر ۴۲ دستگاه اجرایی با ۷۶۰ فرآیند فعال اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست از تهیه درخت توسعه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خبر داد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز