خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره کار آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور در حوزه اشتغال عشایری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۶۳

مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: این استان در اشتغال عشایری و روستایی جزو استان‌های برتر کشور بوده و تا به امروز ۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات نام نویسی کردند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رضا نقی زاده در نشست خبری با اشاره به طرح های اشتغال زایی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: اشتغال عشایری و روستایی، اشتغال فراگیر، کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مشاغل خانگی جزو برنامه های دولت است.

وی افزود: آذربایجان غربی در اشتغال عشایری و روستایی جزو استان‌های برتر کشور بوده و تا به امروز ۲۰ هزار و ۲۸۱ نفر در سامانه کارا برای اخد تسهیلات نام نویسی کردند.

نقی زاده گفت: ۳۳۶ میلیارد تومان برای ۳ هزار و ۷۲۸ طرح پرداخت و برای ۱۰ هزار و ۷۹۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارزیابی اجرای طرح به دو روش تمام شماری توسط دولت و نظارت کارگزار بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: از مجموع سه هزار و ۷۲۸ طرح فقط ۷۰ مورد خطا وجود داشت،تعدادی از کارمندان دولت تسهیلات دریافت کرده بودند که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کل مبلغ دریافتی عودت داده شد.

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی به طرح اشتغال فراگیر اشاره کرد و گفت:۷۰۲ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۳۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است،

نقی زاده اظهار کرد:از محل طرح اشتغال فراگیر در حوزه سلامت، ورزش و آی تی سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفت شد که می تواند سرانه درآمد استان اثر گذار باشد.

وی گفت: بیمارستان میلاد متقاضی دریافت تسهیلات به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اشتغال فراگیر است که امیدواریم با رایزنی های انجام شده این میزان اختصاص یابد.

نقی زاده به طرح کارورزی در جهت افزایش مهارت دارندگان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: ۳۸۳۹ نفر از جوانان و ۳۸۱ بنگاه اقتصادی به عنوان پذیرنده در این طرح ثبت نام کرده بودند که تا کنون ۸۰۸ قرارداد منعقد شده است.

وی تاکید کرد:دولت یک سوم حداقل دستمزد و بیمه مسئولیت مدنی را در مدت اجرای طرح برعهده گرفته و در صورت انعقاد قرارداد، کارفرما تا دوسال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف است.

نقی زاده به اجرای طرح مهارت آموزی به شیوه استاد و شاگردی اشاره کرد و افزود: ۷۵۳ مهارت آموز و ۳۸ واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام کرده بودند که ۱۱۲ نفر به کارگاهها معرفی شدند.

وی به حوادث ناشی از کار اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۱ نفر دچار حادثه شدند که  ۲۷ نفر فوت کرد و امسال نیز از ۱۴۴ نفر حادثه شش نفر فوت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز