خبرگزاری کار ایران

تالار اختصاصی بورس در شهرستان خوی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۶۲۲

عصر روز دوشنبه 28 مرداد 98 اولین تالار اختصاصی بازار بورس در شهرستان خوی با حضور معاون عالی نظارت بر نهادهای بورس، عضو هیات رییسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی، مدیرعامل کارگزاری آگاه و تعدادی از مسوولین استانی و شهرستانی در حوزه اقتصادی در خوی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، عصر روز دوشنبه 28 مرداد 98 اولین تالار اختصاصی بازار بورس در شهرستان خوی با حضور معاون عالی نظارت بر نهادهای بورس،  عضو هیات رییسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی،  مدیرعامل کارگزاری آگاه و تعدادی از مسوولین استانی و شهرستانی در حوزه اقتصادی در خوی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 ثبت سود 70 برابری در برخی از صندوق های سرمایه گذاری

 سعید فلاح پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم با اشاره به سودهای بالای بازار سرمایه اظهار داشت: بررسی های انجام شده نشان می دهد سود برخی از صندوق های سرمایه گذاری طی 10 سال گذشته تا 700 درصد بوده است بطوری که هر یک ریالی که در این صندوق ها سرمایه گذاری شده طی این مدت 70 برابر شده اند. 

وی تعداد فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه "بورس"  را متنوع عنوان کرد و افزود: اوراق بهادار منتشر شده توسط دولت،  اوراق اجاره و همچنین اوراق مرابحه عرضه شده توسط برخی شرکت های خصوصی،  صندوق سرمایه گذاری پروژه و صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان، از جمله فرصت های سرمایه گذاری مورد عرضه در تالار بورس اوراق بهادار و کالا است که علاقمندان می توانند در این بخش ها اقدام به سرمایه‌گذاری نمایند.

 بورس مکانی مطمئن برای جذب و مدیریت نقدینگی است

 سیدتقی کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار بورس مکانی مطمئن برای جذب و مدیریت نقدینگی است، گفت: امروز حدود 20 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که از این میزان 10 درصد نقدینگی در اختیار 90 درصد جامعه و 90 درصد نقدینگی در اختیار 10 درصد از جامعه قرار دارد. 

 وی با اشاره به آثار مثبت و سود ده و همچنین آثار منفی و زیان بار نقدینگی، اظهار داشت: نقدینگی به مثابه سِیلی ویرانگر است که اگر به درستی مدیریت نشود موجب ویرانی و آسیبهای جبران ناپذیر مادی، معنوی و حتی جانی خواهد بود و اما اگر همان سیل به خوبی و بطور صحیح مدیریت گردد؛ آبادانی مزارع کشاورزی و افزایش منابع آبی را درپی خواهد داشت. 

 عضو هیات رییسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم این نقدینگی مهار بشود و به سیل های ویرانگر در حوزه اقتصادی تبدیل نشود، یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها به دلیل شفافیت فوق العاده ای که دارد هدایت به سمت بازار سرمایه و بورس است.

 بورس بهترین مکان برای فعالیت و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با بیان اینکه دارندگان مدارج عالیِ تحصیلی عموماً علاقه ای برای فعالیت در بازار کارهای قدیمی و سنتی ندارند، افزود : باتوجه به علاقه فارغ‌التحصیل به کار با تکنولوژی های روز و کامپیوتری،  افتتاح تالار بورس در شهرستان خوی محل خوبی برای فعالیت و کسب و کار این دسته از افراد جامعه ی ما است. 

 وی با اشاره به عرضه سهام یا اوراق مشارکت برخی از کارخانجات تولیدی و شرکت های راه سازی در بازار سرمایه "بورس"  افزود: فعالیت در بازار بورس از حلال ترین تجارت های اقتصادی است و بنده معتقد هستم درصورت فعالیت و سرمایه‌گذاری در بورس، بطور غیر مستقیم کمک شایانی نیز به رونق تولید انجام داده ایم. 

 بازار سرمایه "بورس"  شفاف ترین بخش از اقتصاد است 

 محمدرضا سرافراز یزدی نیز در آیین گشایش تالار اختصاصی بورس در شهرستان خوی با بیان اینکه؛ بازار سرمایه "بورس" شفاف ترین بخش از اقتصاد است،  اضافه کرد: این شفافیت در بازار سرمایه باعث می‌شود افراد به راحتی و با اطمینان کامل بازارهای هدف خود را جهت سرمایه گذاری انتخاب نمایند . 

 وی با اعلام اینکه؛ ما از هرتلاشی در بحث آموزش متقاضیانِ ورود به بازار سرمایه دریغ نخواهیم کرد، افزود : موضوع آموزش در بحث ورود به بازار سرمایه از سطح مبتدی تا پیشرفته بسیار لازم و ضروری است و ما با بهره گیری از تیم آموزشی مجرب در نظر داریم تمام آموزش های لازم جهت ورود به بازار سرمایه "بورس" را بصورت رایگان برای متقاضیانِ عزیز در شهرستان خوی ارایه نماییم.

 اولین تالار اختصاصی بورس خوی از 28 مرداد ماه 1398 در آدرس؛ خوی - خیابان سینا روبروی مسجد شفیعیه فعالت رسمی خود را آغاز کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز