خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر خوی:

تهیه سند راهبردی گردشگری در دستورکار شهرداری و شورای شهر خوی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۲۳۹

رئیس شورای شهر خوی گفت: تهیه سند راهبردی گردشگری و تبدیل خوی به یک شهر هوشمند در دستورکار شهرداری و شورای شهر خوی قرار دارد.

 مجید مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خوی اظهار داشت: به رغم اینکه شهرداری و شورای شهر یک مجموعه مدیریتی در محدوده یک شهر است، اما با توجه به تمدن غنی، تاریخی و چند هزار ساله شهرستان خوی و به لحاظ داشتن اماکن و جاذبه های فرهنگی،  تاریخی و گردشگری پربار و فراوان در این شهرستان،  شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی بر آن شد سند راهبردی گردشگری را به جای صرفاً شهر خوی،  برای تمام مناطق شهرستان خوی تهیه و تدوین کند.

 وی ادامه داد : در این سند راهبردی گردشگری برنامه هایی نظیر؛  آموزش های لازم جهت معرفی مناطق گردشگری به توریست های داخلی و خارجی،  تعیین مسیرها و کریدورهای مخصوص برای هدایت گردشگران به اماکن و مناطق باستانی، تاریخی و توریستی و همچنین مهمتر از همه یکی از برنامه ها و اهداف تعیین شده در تهیه و تدوین سند راهبردی گردشگری خوی؛ آن دست از آثاری که " چه آثار تاریخی و چه میراث های طبیعی" که در شهرستان وجود دارد و تاکنون ثبت ملی نشده اند،  از طریق پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و به واسطه این سند راهبردی گردشگری اقدامات لازم نسبت به ثبت آثار جدید انجام پذیرد. 

 رییس شورای اسلامی شهر خوی در بخش دیگر سخنان خود از ارتقای سیستم شهرسازی شهر خوی از سرای 6 به سرای 8 خبرداد و افزود : این اقدام یک گام بزرگ در مدیریت شهر خوی در راستای تبدیل این شهر فاخر به شهری هوشمند و شهری الکترونیک است . 

 مقدم خاطرنشان کرد : ما سیستم  GIS (سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی) و سیستم شهرسازی را ارتقاء دادیم و با بهره برداری کامل از این سیستم،  هرکدام از شهروندان در هرجایی که حضور داشته باشند می‌توانند درخواست‌های مورد نیاز در بحث درخواست پروانه ساخت و یا مشاهده میزان عوارض،  جرایم و سایر مشخصات مربوط به ملک خود را براحتی و در کمترین زمان و بدون صرف هزینه مشاهده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز