خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‎‌غربی بیان کرد:

پژوهشگران و دانشمندان از فرصت تحریم ها برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۹۵

آیین رونمایی از دو دستاورد فناورانه و پژوهشی ملی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی همزمان با سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه،دو دستاورد استخراج برم از بستر دریاچه ارومیه و تولید پلی آلومنیوم کلراید " در جهاد انشگاهی استان با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی در این آیین ضمن اعلام حمایت از دستاوردها و یافته های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان گفت: استانداری آماده است تا در قالب تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی از برنامه‌های این نهاد و یافته های تیمی آن در راستای توسعه اقتصادی استان حمایت کند.

 وی وجود تحریم ها را نعمتی برای کشور دانست و افزود: از طریق تحریم ها به دنبال ایجاد جنگ تمام عیار در کشور هستند اما پژوهشگران و دانشمندان ما می‌توانند از این فرصت برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند.

امین رستم‌زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی هم گفت:جهاد دانشگاهی با طراحی و ارائه ۲۷۰ عنوان خدمات تخصصی پژوهشی و آموزشی و فرهنگی طی یک سال گذشته به ۸۰ هزار نفر از شهروندان استان خدمات فرهنگی آموزشی کارآفرینی و پژوهشی  طی سال گذشته ارائه کرده است.

 وی با بیان اینکه تحقق صادرات دانش و فناوری به جای نفت خام در کشور مستلزم ترسیم مدل مدیریتی برای تحقق کیفی چرخه پیشرفت کشور است افزود:جهاد دانشگاهی با چهار حوزه فرهنگ، آموزش و پژوهش و مراکز رشد و کارآفرینی چرخه پیشرفت کشور را بصورت کیفی ترسیم و برای تحقق آن در کشور رقم زده است.

گفتنی است از  دستاورد پژوهشی استخراج برم در تولید نمکهای پتاسیم برمید روی در استخراج نفت خام،  تولید پلاستیک و پوشش های مقاوم به حرارت،‌حشره‌کش‌ها،تولید سم،تولید دارو و مواد بهداشتی،ضد عفونی کننده ها،تولید ترکیبات ضد انعقاد خون ،تولید آرام بخش ها، داروهای گشاد کننده عروق،ضد سرطان و پژوهش های ژنتیک استفاده می شود.

 همچنین از پلی آلومینیوم کلراید در تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه‌های شیمیایی صنایع نفت و پتروشیمی، تصفیه فاضلاب های شهری، تصفیه فاضلاب و پساب کشاورزی،صنایع کاغذ سازی، سلولزی نساجی چرم و پوست استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز