خبرگزاری کار ایران

جا به‌جایی بیش از ۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از قرنطینه مرزی بازرگان

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۱۶۶

داهیم گفت: در طول سه ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۷ هزار و ۱۴۴ انواع فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای همسایه ترانزیت شده است.

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه،با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از هفت هزار و ۱۴۴ تن انواع فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای همسایه ترانزیت شده است، اظهار کرد: این کشورها شامل ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان، قطر، ایتالیا و آذربایجان است.

وی افزود: در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها و به منظور اعمال کنترل بهداشتی لازم انواع فرآورده‌های دامی ۱۵ قلم،به وزن کلی هفت هزار و ۱۴۴ تن از کشورهای ترکیه، دانمارک، عراق، لهستان، قبرس، پاراگوئه، برزیل، چین، آمریکا، مصر، هلند،اتریش،لیتوانی، نروژ، فرانسه، اسپانیا وبلاروس وارد و پس از بازدید‌های‌ مکرر محموله‌ها در محل قرنطینه مرزی بازرگان و صدور گواهی‌های ترانزیتی به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان،  پاکستان، ازبکستان و قرقیزیستان ترانزیت شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی سالم تحقق می‌یابد،گفت:کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسی بهداشتی در سطح استان‌ انجام می‌شود.

داهیم با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر امرار تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی افزود: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خادمی دامی و حفظ سلامت شهروندان طی سه ماهه نخست سال جاری اکیب‌های کنترل نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در سطح استان اقدام به بازدید و نظارت کرده است.

وی تصریح کرد: از جمله این نظارت‌ها، نظارت بهداشتی ۳۱ هزار و ۵۲۸ نوبت از مراکز مختلف تولید و توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مراکز بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه‌کننده گوشت مرغ و تخممرغ خوراکی، قصابی‌ها است.

 داهیم گفت:در همین راستا طی سه ماهه سال جاری مقدار ۱۸ هزار و ۱۶۳ کیلو‌گرم انواع فرآورده خامی دامی غیر‌قابل مصرف و غیربهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط شده که با دستور مقام قضایی معدوم‌سازی و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی تاکید کرد:شهروندان کلیه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشب تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیربهداشتی را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی کرده تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز