خبرگزاری کار ایران

محمدیان به ایلنا خبر داد:

کشف و ضبط یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در میاندوآب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: در پی شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی متخلف در میاندوآب، یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق از وی کشف شد.

اکبر محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در میاندوآب اظهارداشت: به‌دنبال در مأموریت‌های انجام شده در سطح زیستگاه‌های مختلف شهرستان میاندوآب در زمینه جلوگیری و برخورد با تخلفات صید و شکار در مناطق تحت مدیریت با مشاهده یک مورد تخلف بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفته و با عملیات تعقیب و گریز یک نفر شکارچی شناسایی و از وی یک قبضه اسلحه شکاری قاچاق کشف شد.

محمدیان اظهار کرد: این متخلف در پی گشت‌های سیار محیط بانان و حضور مداوم اکیپ‌های مستقر در مناطق کوهستانی آجرلوی شرقی از توابع این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این متخلف با تهیه صورت‌جلسه در محل و تشکیل پرونده مربوطه به مقامات قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با بیان اهمیت حفظ گونه‌های مختلف حیات‌وحش منطقه تحقق این هدف را در گرو سلامت زیستگاه‌های مختلف دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه زیستگاه‌ها خود در حال نابودی هستند تعارضات انسانی نیز از یک طرف باعث نابودی حیات‌وحش شده که جلوگیری از این تعارضات نیازمند برنامه‌ریزی بهتر و بهینه‌تر برای جلب مشارکت های مردمی است.

وی اظهار داشت: وسعت بالای مناطق و افزایش تعداد سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز بالاتر از ظرفیت شکار در مناطق، همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی از مهمترین عوامل در افزایش تخلفات شکار و صید در این مناطق به شمار می‌رود.

کد خبر : ۴۳۶۹۹۹