خبرگزاری کار ایران

با اعتبار ۷۲۰۰ میلیونی؛

شهرستان بوکان صاحب موزه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی از تصویب ۷۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه‌اندازی موزه شهرستان‌بوکان خبر داد.

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: پروژه احداث موزه شهرستان بوکان که برای طرح و تصویب به استانداری آذربایجان‌غربی و سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود، با تصویب ۷۲۰۰ میلیون ریال اعتبار، مورد موافقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طرح مطالعه و احداث موزه از چندی پیش در دستور کار اداره کل استان و مسئولان شهرستانی قرار گرفته بود که خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده و تصویب اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، یک گام مهم برای احداث آن برداشته شد.

جلیل جباری افزود: قبل از تصویب این اعتبار، به همت شهرداری و تصویب شورای اسلامی بوکان، زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در یکی از مناطق مناسب شهر جهت احداث موزه، واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی در همین زمینه اظهار کرد: این موزه شامل بخش‌های متعددی از جمله: سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود که در صورت تخصیص عملیات اجرایی پروژه از بهار سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

جباری افزود: با احداث و به بهره‌برداری رسیدن این موزه، شهرستان بوکان نیز جزو شهرهای صاحب موزه استان خواهد شد.

استان آذربایجان غربی هم اکنون دارای یازده موزه و سایت موزه است.

کد خبر : ۴۳۵۴۶۷