خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

برداشت بیش از ۶۰۰ تن محصول زراعی در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از برداشت ۶۵۶ تن محصول زراعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محرم‌علی دیانتی در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت محصولات زراعی بهاره و پاییزه در میاندوآب، اظهار کرد: میزان تولید محصولات زراعی از اراضی دیم و آبی این شهرستان ۶۵۶ هزار و ۶۴۴ تن است.

وی با اشاره به تدوام برداشت چغندرقند در میاندوآب، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از اراضی کشاورزی این شهرستان ۲۶۹ هزار و ۶۴۰ تن چغندر‌قند تولید شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اعلام کرد: امسال سطح زیر کشت چغندرقند در میاندوآب ۴ هزار و ۴۹۴ هکتار است.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اذعان کرد: کشت چغندرقند در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

دیانتی با اشاره به کشت آزاد این محصول، بیان کرد: یک هزار و ۴۹۱ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت آزاد و بدون پیمان کشت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۰۲ هزار تن از محصول تولیدی چغندرقند تاکنون توسط کارخانه قند شهرستان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۷۰ هزار تن چغندر قند در میاندوآب تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بیمه کشاورزی چغندرقند در می‌اندوآب، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.

این مسئول با بیان اینکه برداشت چغندر‌قند در این شهرستان ادامه دارد، اظهارکرد: زمان کاشت این محصول بعد از سپری شدن سرما از نیمه اول فروردین هر سال تا نیمه دوم اردبیهشت ماه به مدت ۴۵ روز است.

کد خبر : ۴۲۲۲۱۱