خبرگزاری کار ایران

در دور آینده شورای شهر؛

اعضای شورای‌شهر بوکان به 7 نفر کاهش پیدا خواهند کرد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان‌غربی گفت: اعضای شورای‌شهر بوکان به هفت نفر کاهش پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، علی مصطفوی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بوکان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام در سخنانی اظهار کرد: امنیت پایدار ایران اسلامی در میان موج نا امنی کشورهای همسایه، ناشی از تلاش‌های نیروهای نظامی و امنیتی ، مردم و خون پاک شهیدان است.

مصطفوی با اشاره به شعار سال‌جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: دولت تدبیر و امید با تدابیر اندیشمندانه خود توانسته در زمینه عملی کردن شعار سال گام‌های اساسی بردارد و ضمن رسیدن به خود کفایی تولید گندم، آن را نیز به کشورهای دیگر صادر کند.

وی از کاهش تعداد اعضای شورای‌شهر بوکان در دور آینده شورای شهر به علت تغییرات در قانون انتخابات شورای شهر و روستا خبر داد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر بوکان بر اساس میزان جمعیت، از یازده نفر به هفت نفر کاهش پیدا خواهند کرد.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان‌غربی افزود: دولت علی‌رغم تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که داشت توانست رشد اقتصادی را از منفی6 درصد به 4 درصد و تورم را از 40 درصد به 8 درصد برساند.

وی اذعان داشت: مذاکرات هسته‌ای برای ایران اسلامی یک نوع جنگ تحمیلی به شمار می‌رفت که در این زمینه کارشناسان با حمایت مقام معظم رهبری و تدابیر ریاست‌جمهوری توانستند مذاکرات را پیش ببرند و حجم زیادی از دارایی‌ها که در اختیارکشورهای نظام سلطه قرار داشت را پس بگیرد.

مصطفوی درباره برگزاری سرشماری نفوس و مسکن افزود: در سال 95 هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در کشور در زمینه ی برنامه ریزی های صحیح صورت می گیرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای‌ شهر و روستا گفت: باید در زمینه ی برگزاری انتخابات سالم ، باشکوه و حضور چشم گیر مردم در تلاش باشیم.

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم "لقمان خسروپور" به عنوان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان بوکان معرفی و منصوب شد.

"خسروپور" از نیروهای وزارت کشور بوده که قبلا مسئولیت حوزه امور اجتماعی و انتخابات فرمانداری این شهرستان را برعهده داشت.

در ادامه با اهدا لوح از روسای اداره تعاون روستایی ، شرکت غله و خدمات بازرگانی و مدیر جهاد کشاورزی بابت تلاش در زمینه ی خرید گندم از کشاورزان شهرستان تقدیر شد.

کد خبر : ۴۱۷۴۳۴