خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

تعیین تکلیف پروژه میدان امام ارومیه خواسته مردم این شهر از دولت است

سخنگوی شورای شهر ارومیه، تعیین تکلیف پروژه میدان امام خمینی این شهر را از خواسته‌های مهم مردم ارومیه از دولت یازدهم اعلام کرد.

میر علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه به بخشی از مشکلات و مطالبات مهم مردم این شهرستان از دولت یازدهم پرداخت و گفت: پروژه میدان امام خمینی  ارومیه مدت‌هاست که بلاتکلیف مانده و حتی این مشکل در سفر رئیس جمهور مطرح و برای حل آن درخواست کتبی مطرح شد.

وی افزود: تثبیت الحاق زمین‌های موسوم به 700 هکتاری در حاشیه شهر ارومیه، مشکلات عمده‌ای برای مردم ساکن در آن محلات به وجود آورده است که باید برای حل آن نیز راهکارهایی ارائه شود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه تصریح کرد: از رئیس جمهور در سفر اخیر خود به آذربایجان‌غربی درخواست شد تا از اعتبارات ملی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر ارومیه و تجدید ناوگان‌های اتوبوس و تاکسی مطابق با ماده 7 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب دی ماه سال 89 در قالب کمک به احداث خطوط ریلی اتوبوس و مترو مساعدت شود.

وی اختصاص کمک‌های مالی و اعتباری و کد بودجه‌ای از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را برای پروژه تراموای شهر ارومیه که نقشه‌های اجرایی خط یک ارومیه به طول تقریبی 10 کیلومتر تهیه و تکمیل شده است را از دیگر مطالبات مردم ارومیه از دولت عنوان کرد و افزود: از دولت انتظار داریم دستور کمک بودجه اعتباری به طرح تفکیک آب خام شهری ارومیه برای استفاده در مصارف آب عمومی مانند آبیاری فضاهای سبز شهری و سرویس‌های بهداشتی را صادر کند.

محمدی در ادامه افزود: احداث دهکده سلامت و گردشگری و شهر بازی مدرن در شهر ارومیه واحداث پروژه کمربند بیرونی و سبز حاشیه‌ای شهر ارومیه در قالب پروژه‌ای ملی نیز از مطالبات مردم این شهر محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: اختصاص بودجه برای اجرای پروژه «یادمان شهید باکری»، تکمیل پروژه قطاربین شهری مراغه به ارومیه، احداث و اجرای پروژه قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز، تکمیل پروژه مسکن مهر، صدور مجوز تردد خودروهای خارجی از منطقه آزاد ماکو در مرکز استان، جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه و ایجاد مرکز تحقیقاتی آن در استان و توسعه فرهنگ قرآنی از دیگر نیازهای عمومی مردم ارومیه است که از دولت یازدهم مطالبه می‌شود.

کد خبر : ۳۷۹۲۵۰