خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی آذربایجان غربی:

طرح‌های کارآفرینی در استان آذربایجان‌غربی حمایت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۶۱۶

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی‌گفت: طرح‌های مربوط به کارآفرینی در سفر رئیس جمهور به استان تصویب شده و از کارآفرینان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، «نادر صفرزاده» در مراسم برش فرش 102 متری در خوی که به سفارش کشور عمان بافته شده بود، اظهار داشت: شهرستان خوی در تولید عسل، تخم‌آفتابگردان و فرش از قطب‌های مهم کشور محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در زمنیه لزوم استفاده از فرصت‌ها گفت: هم‌اکنون شهرستان خوی دارای فرودگاه، پل هوایی قطور و بسیاری از امکانات است اما از آنها استفاده مناسبی نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط و انسجام بین کارگران، تولیدکنندگان و استادکاران قالیبافی تصریح کرد: شهرستان خوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در تولید فرش دستباف دارد که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

صفرزاده با بیان اینکه سالانه شش میلیون تن محصولات معدنی در استان برداشت می‌شود، بیان کرد: بی‌شک اگر از امکانات موجود استفاده بهینه شود جوانان ترک دیار نکرده و در منطقه خود به اشتغال می‌پردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های مربوط به کارآفرینی در سفر رئیس جمهور به تصویب رسیده و از کارآفرینان نیز حمایت می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در نظر دارد که از صنعت‌گران نیز حمایت کند امید است که در سال‌های آینده شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان باشیم.

بزودی نمایشگاه دائمی فرش در خوی راه‌اندازی می‌شود

سیوانی فرماندار خوی دراین مراسم  گفت: خوشبختانه استان آذربایجان‌غربی استان بی‌نظیری از نظر کشاورزی، صنعتی، معدنی و مرزی به شمار رفته و ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری در تمامی بخش‌ها دارد اما متاسفانه جزو استان‌های محروم از لحاظ درآمد سرانه، سواد و بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

سیوانی افزود: بی‌شک برای رشد و توسعه اقتصادی و شتاب‌بخشی در این حوزه باید الگوی رشد استان از کشاورزی به صنعت تغییر یابد.

فرماندار خوی با تاکید بر دستاوردهای مهم تولید فرش در استان و شهرستان بیان کرد: تولید فرش‌ دستباف علاوه بر اشتغال‌زایی و تولید ثروت سبب معرفی فرهنگ ایرانی به سایر کشورها با این اثر ماندگار هنری می‌شود.

وی گفت: به منظور رشد صنعت فرش در این شهرستان، بزودی نمایشگاه دائمی فرش در خوی راه‌اندازی می‌شود.

سیوانی تصریح کرد: با وجود اینکه صنعت فرش برخوردار از ظرفیت بسیار فراوانی است اما متاسفانه مسائل سیاسی و برنامه‌ریزی غلط اقتصادی سبب ناکامی در این حوزه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز