خبرگزاری کار ایران

6432 نفر دانش‌آموز سردشتی از اجرای اولین مرحله وارنیش فلوراید‌تراپی بهره بردند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۱۵۲

کارشناس مسئول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت سردشت گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر و روستاهای سردشت توسط دندانپزشکان مرکز بهداشت این شهرستان بعد از اتمام مرحله اول پس از 4 ماه وارد مرحله دوم گردید.

به گزارش ایلنا، بفرین لاوا گفت: سلامت انسان‌ها نقش موثری در توسعه و توانمندی جامعه دارد. سلامت دهان و دندان در تامین و ارتقای سلامتی جامعه تا آنجا مورد توجه قرار گرفته که اکنون یکی از 11 شعار قرن بیست و یکم شناخته شده است. سلامت کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های اصلی و آینده‌ساز یک کشور هستند، از ارکان اصلی دست‌اندرکاران رشد و توسعه جامعه است و سلامت دهان ودندان بخش مهمی از بهداشت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی دارد.

وی افزود: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که بین اقشار جامعه با هر نژاد و رده اجتماعی مشاهده می‌شود و طبق آخرین بررسی‌های به عمل آمده از سوی وزارت‌بهداشت و درمان هر کودک 6 ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای 5 دندان شیری بطور متوسط پوسیده است که اجرای  برنامه وارنیش فلورایدتراپی یکی از برنامه‌های مؤثر در پیشگیری از پوسیدگی دندان در سنین 5 تا 13 سالگی است.

کارشناس مسئول واحد اموزش سلامت مرکز بهداشت سردشت درباره نحوه چگونگی  برنامه وارنیش‌فلوراید تراپی بیان کرد: در این برنامه، فلوراید به صورت وارنیش روی دندان‌ها مالیده می‌شود که باعث افزایش استحکام دندان‌ها و کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان می‌شود.

بفرین لاوا اظهار داشت: پس از اتمام مرحله اول وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ارائه خدمت به 5588 نفر از دانش‌آموزان روستایی و 844 نفر دانش‌آموزان اول ابتدایی شهری، مرحله دوم طرح مذکور به همت دندانپزشکان مرکز بهداشت و بهورزان خانه بهداشت از مورخ 18 فروردین 95 آغاز شد.

وی افزود: این طرح  با رعایت فاصله 4 الی 6 ماه از اولین وارنیش و تکمیل پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان انجام می‌شود، لازم است دانش‌آموزان قبل از وارنیش مسواک زده و تا 24 ساعت پس از وارنیش چیزی میل نکنند و تا 24 ساعت از مسواک‌زدن پرهیز کنند.

شایان ذکر است در بخش شهری پس از انجام وارنیش، توسط دندانپزشک به هر دانش‌آموز یک عدد مسواک و یک عدد خمیر دندان تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز