خبرگزاری کار ایران

از سال ۹۳ تاکنون؛

تهیه نقشه کاداستر اراضی برای 115 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از سال ۹۳ تا کنون درراستای اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی برای بیش از ۱۱۵ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان نقشه کاداستر اراضی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «اسمعیل کریم‌زاده» در سومین جلسه شورای هماهنگی کاداستر اراضی کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای ۲۷ گانه ستاد احیای دریاچه ارومیه، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی است، با اجرای کامل این طرح در استان با اولویت اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌توانیم اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی استان بدست بیاوریم.

کریم‌زاده افزود: تولید اطلاعات و آمار و ایجاد بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در جهت ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تحقق اهداف دولت الکترونیکی در بخش کشاورزی به‌ویژه در حوزه مالکیت و حقوقی، پاسخ به استعلام‌های دستگاه‌های ذیربط و مردم با سرعت و دقت بالا، شفاف‌سازی در وصول مطالبات دولت در اراضی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: تاکنون از ۱۳۵ هکتار از اراضی ملی، کشاورزی و مستثنیات اشخاص رفع تداخل شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا بر ضرورت تسریع و اهتمام بیشتر در جهت اجرای این طرح در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی و جمع آوری اطلاعات دقیق در این راستا توسط عوامل اجرایی در استان تاکید کرد.

محمد صادق خیری مشاور رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه گفت: همه سازمانهای مرتبط با جدیت و اهتمام برای تعیین تکلیف مالکیت دولت و مردم باید وارد عمل شوند.

خیری افزود: در این راستا انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل منابع طبیعی و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح ملی پایش، تعیین کاربری و سند دار کردن اراضی با رویکرد کاداستر اراضی کشاورزی و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و اطلاعات موجود در استان و همچنین افزایش دامنه کاربری اجرای طرح فوق ضرورت دارد.

کد خبر : ۳۷۱۰۸۷