خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک

استقرار مرکز کنترل ترافیک در شهر ارومیه ضروری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از پیگیری‌های این معاونت برای استقرار مرکز کنترل ترافیک شهر ارومیه خبر داد.

سیروس ذاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: امروزه در اکثر شهرهای بزرگ به منظور ارتقاء احاطه مدیریت شهری بر همه رویدادها و وقایع اثرگذار شهر، از فناوری‌های نوین نظارت از راه دور استفاده  می‌شود.

وی افزود: یکی از این مراکز و ابزارهای نظارتی، مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری است که امکان تدابیر مدیریتی درباره رویدادها و حوادث مختلف شهر به ویژه مدیریت ترافیکی را فراهم می‌کند. شهر ارومیه هم یکی از کلانشهرهای کشور است  که به خاطر وسعت و جمعیت آن نیاز مبرمی به استقرار مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری دارد.

ذاتی با اشاره به اهداف و کاربردهای مرکز کنترل ترافیک گفت:  هدف از استقرار این مرکز، مدیریت شبکه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، دستیابی مردم و رانندگان به اطلاعات ترافیکی جهت انتخاب مسیر، همکاری مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در جهت هدایت روان و بهینه ترافیک و کنترل ترافیک، استفاده بهینه از ظرفیت معابر شهری، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های ناشی از ترافیک و ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه ترافیکی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه تاکید کرد: مدیریت ترافیک تنها یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های این مرکز بوده و این مرکز وظایف دیگری چون هماهنگی فعالیت‌های بین سازمانی را هم عهده‌دار است.

کد خبر : ۳۵۵۶۰۰