خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی‌مطرح کرد:

آغاز توزیع میوه شب عید در 390 مرکز عرضه در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۸۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان از 20 اسفند 94 در سطح استان آغاز شده و تا 16 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیته راهبری ستاد تنظیم بازارمیوه شب عید استان که با حضور بابایی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و دیگر اعضای کمیته در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید، سیب و پرتقال مورد نیاز مردم استان در شب عید به اندازه کافی تامین و عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: 390 مرکز عرضه توسط شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده که از این تعداد 61 مرکز عرضه در شهرستان ارومیه و مابقی در سطح شهرستان‌ها و دهستان‌های پرجمعیت که دارای شبکه‌های اتحادیه تعاون روستایی هستند ، در نظر گرفته شده است که از 20 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین ماه 95 شاهد توزیع میوه در این محل‌ها خواهیم بود.

رئیس کمیته راهبری ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی امسال با ۳۵ درصد رشد تولید ، مقام اول تولید سیب درختی در کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: یک هزار تن سیب زرد و قرمز در سردخانه های تعاون روستایی در ارومیه و سلماس ذخیره سازی شده است و دو هزار تن پرتقال مورد نیاز ایام نوروز مردم استان نیز از استان‌های شمالی کشور تامین و در سردخانه های استان دخیره سازی شده است که به تدریج متناسب با میزان تقاضا به بازار مصرف عرضه خواهدشد.

کریم زاده ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیته راهبری ستاد تنظیم بازاراستان و قیمت ابلاغی سازمان صنعت و معدن و تجارت، پرتقال و سیب قرمز و زرد مصرفی مردم در مراکز توزیع متناسب با قیمت بازار فروش با تخفیف 10درصدی و به قیمت دو هزار تومان بین شهروندان عرضه خواهد شد.

لازم به یادآوری است از دو سال پیش مسئولیت تنظیم بازار شب عید به وزارت جهادکشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز