خبرگزاری کار ایران

فرش هزار رنگ لاله‌ها و بنفشه‌ها زیر پای بهار

کاشت 3 میلیون از انواع نشاء گل‌های فصلی برای استقبال از بهار 95 در شهر ارومیه

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: 3 میلیون از انواع نشاء گل‌های فصلی برای استقبال از بهار 95 در شهر ارومیه کاشته شد.

علی شایگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیش از سه میلیون از انواع نشاء گل‌های فصلی برای استقبال از بهار ۹۵ در سطح شهر کاشته شده است، ابراز کرد: این گل‌ها شامل بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همیشه بهار، قرنفل، کلم زینتی است.

وی با اعلام اینکه در آستانه بهار، طرح تعالی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبزدر شهر ارومیه اجرا می‌شود، گفت: سازمان پارک‌ها وفضای سبز ارومیه با بهره گیری از گونه‌ها و رنگهای متنوع لاله، بنفشه، پامچال، شب بو، می‌ناچمنی و ترکیب بدیع آن با دکو مالچ شنی و چوبی در قالب طرح‌هایی زیبا و عمیق (در بعد معنا)، تلاشی مستمر و پویا را در جهت جلوه گر ساختن زیبایی‌های بی‌بدیل و بالقوه ارومیه پیگیر است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: طی برنامه ریزی پاییز و زمستان این سازمان برای کاشت بهارو اجرای مرحله به مرحله آن، بهار ۹۵ فصلِ رویش برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های بهاره سازمان خواهد بود.

شایگان با اشاره به اجرای طرح تعالی در سطح شهر ارومیه، گفت: این طرح با کاشت با طرح ویژه در جزایر، دلتا‌ها، رفیوژ‌ها و جزایر سبز میادین شهری (رفیوژ شهید بهشتی، فضای سبز پل قویون، امامت، امام علی، خیرین، خیام، ولایت فقیه، انقلاب، آزادی، ابوذر، پل قویون) نیز جلوه گر فضاهای سبز شهری ارومیه است.

وی بیان کرد: در طرح تعالی، انسجام رنگین منحنی‌های جهت یافته به سمت اوج، تداعیِ اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز اقوام ترک وکرد وآشور وارمنی و کلیمی ساکنِ ارومیه در جوار هم و نیل به سوی آن بالای بی‌همتاست.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به اجرای طرح ویژه در بوستان‌های شهر به ویژه در پارک ساعت در آستانه بهار، بیان کرد: بانوی بهار در بوستان ساعت به شکلی نمادین، کالبد ی زیبا، وزین و ظریف برای ترکیب لاله‌های رنگا رنگ بهاره فراهم می‌­کند.

شایگان با بیان اینکه رویکردهای توسعه فضای سبز، تنها با توجه ویژه به آمار نهال‌کاری‌ها می‌سر نخواهد بود، ابراز کرد: از این رو شهرداری ارومیه با در نظر داشتن استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار و مدیریت منابع آبی، چشم انداز کیفی این بحث را مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: با غرس ۵۰ هزار اصله نهال در مناطق ۵گانه در سال ۹۵ به نقطه عطف مهمی در توسعه فضای سبز پایدار در شهر ارومیه تبدیل خواهد شد.

شایگان اضافه کرد: در کنار درختکاری‌های بهاره، کاشت ۵۰ هزار بوته انواع درختچه‌های بهاره، نقش موثری در تلفیق طبیعی و محیطی برنامه‌های درختکاری خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۴۰۰۵