خبرگزاری کار ایران

معاون بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد:

ناهنجاری‌های مادرزادی یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۱۰۷

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مرگ به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی یکی از علل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بوده است، اظهارداشت: پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی مهم‌ترین راهکار کاهش این میزان است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، پروین محمدپوری در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تکذیب خبر منتشره در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه آذربایجان غربی رتبه نخست مرگ و میر نوزادان را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: با پوزش از رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به عنوان متولی سلامت، مطالب منتشره تکذیب می شود.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بویژه در بحث مشاوره ژنتیک تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی 3 تا 4 درصد مرگ و میر نوزادان به دلیل اختلالات ژنتیک رخ می دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در جامعه قابل پیشگیری هستند، افزود: با مراجعه به موقع به مشاوره ژنتیک بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی قابل پیشگیری است.

پروین محمدپوری خاطرنشان کرد: در کمپین آگاه‌سازی مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری اختلالات ژنتیک دختران 15 تا 25 ساله هدف کاهش معلولیت‌های ژنتیکی هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز