خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه خبر داد

صدور کارت هوشمند برای استفاده شهروندان از دوچرخه‌ها

معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه گفت: برای استفاده شهروندان از این دوچرخه‌ها و تردد آنها در شهر، کارت‌های هوشمند صادر می‌شود.

حسین دوستی معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار در ارومیه گفت: ارتقاء سطح سلامت جامعه و نهادینه‌سازی ورزش‌های همگانی در شهرداری ارومیه مورد تاکید و توجه ویژه‌ای قرار دارد.

وی بابیان اینکه در این خصوص اقدامات شاخصی در شهر ارومیه انجام گرفته است، تصریح کرد: تعیین مسیرهای دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر توسط شهرداری ارومیه، از جمله این برنامه‌ها است.

دوستی با بیان اینکه این طرح تابستان امسال در ارومیه اجرایی خواهد شد، افزود: مطالعات لازم برای اجرای این طرح انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۲۲ ایستگاه دوچرخه سواری تعیین شده است، گفت: در این مسیر نیز ۳۰۰ محل اجاره دوچرخه در نظر گرفته شده است که همشهریان می‌توانند دوچرخه‌های مورد نیاز را از آن محل‌ها اجاره کنند و مسیر‌های مورد نظر این دوچرخه های نیز بطوری طراحی شده است که فاصله بیش از ۵ کیلومتر را طی نکنند زیرا مطالعات به ما نشان داد که دوچرخه سوای بیش از ۵ کیلومتر می تواند باعث خستگی در فرد شود که با این طرح این مشکل نیز برطرف شده است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: این دوچرخه از کشور چین خریداری شده است وحتی طراحی این دوچرخه بطوری است که پنچر نمی شوند و در نوع خود در کل ایران بی نظیر است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۵۰ دوچرخه از کشور چین خریداری و به صورت هوشمند و شبکه‌ای در اختیار مردم قرار خواهد گرفت واین دوچرخه ها نیز بطور هوشمند در ایستگاه های دوچرخه ورود وخروج خواهند داشت و ورود وخروج دوچرخه با کارت های مخصوص قابل استفاده خواهند شد واین هوشمندی کارت باعث امنیت نگه داری از این دوچرخه های می شود

معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه به استفاده از سیستم هوشمند نرم‌افزاری در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این خصوص تمام تمهیدات لازم به کار گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای استفاده شهروندان از این دوچرخه‌ها و تردد آنها در شهر، کارت‌های هوشمند صادر می‌شود.

دوستی اضافه کرد: علاوه بر این دوچرخه‌ها نیز به برچسب الکترونیکی تجهیز شده‌اند که از این طریق می‌توان مکان و محل تردد دوچرخه‌ها را از طریق سیستم دنبال کرد.

وی گفت: سازه های این دوچرخه به شکلی  طراحی شده است که هم برای استفاده بانوان و آقایان می تواند با تنظیم ساده برای افراد قابل استفاده باشد و در مورد استفاده بانوان از این دوچرخه ها نیز باید منتظر استعلام از نهاد های بالاتری باشیم که بتوانیم این دوچرخه ها را اختیار بانوان  قرار دهیم.

کد خبر : ۳۲۷۵۲۴