خبرگزاری کار ایران

روستاهای دوستدار کتاب آذربایجان غربی شناسایی شدند

کد خبر : ۲۲۷۰۵۷

تاکنون ۱۰ روستای فعال در عرصه توسعه کتابخوانی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.

تاکنون ۱۰ روستای فعال در عرصه توسعه کتابخوانی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی، نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، خبرهای رسیده از استان‌ها حاکی از استقبال دهیاران و روستاییان استانهای مختلف ازجشنواره است.

اباذر بیگی، مسوول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب عنوان کرد: تاکنون ۱۰ روستای فعال در عرصه توسعه کتابخوانی در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.

بیگی افزود: مشکل اغلب کتابخانه‌های روستایی آذربایجان غربی کمبود، کتابهای تازه و موردنیاز اعضا است.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری آذربایجان غربی یادآور شد: ۲۷ کتابخانه روستایی زیر پوشش این نهاد در استان آذربایجان غربی فعال است.

همچنین مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تعداد کتابخانه‌های روستایی زیر پوشش این نهاد را ۱۹ باب اعلام کرد و گفت: یک کتابخانه روستایی در دست احداثدر استان داریم که مراحل ساخت را پشت سرمی‌گذارد.

علی فیروز افزود: برای رسیدن به استاندارد باید ۱۰۰ کتابخانه روستایی جدید در آذربایجان غربی ساخته شود، با برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و راه‌اندازی وبلاگ دوستدار کتاب، روستاییان مصمم به راه‌اندازی کتابخانه شده‌اند.

طراح وبلاگ دوستدار کتاب از پیگیری و ارائه نظر مستمرروستاییان استانهای مختلف کشور از آخرین اخبار و اطلاعات جشنواره روستاهای دوستدار کتاب خبر داد.

ربابه میر غیاثی در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی وبلاگ تخصصی درباره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایجاد پایگاه برای ارتباط مستمر روستاییان وب نویس، همچنین شناسایی وبهای مرتبط با حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی در روستا‌ها بوده است.

طراح وبلاگ دوستدار کتاب افزود: اغلب وبلاگ نویسان دوستدار کتاب یا اهل روستا یا دارای نسبت و ریشه قومی در روستایی هستند که سعی دارند اقدامات فرهنگی حوزه کتابخوانی زادگاه خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت وبلاگ دوستدار کتاب از هفتم مهر آغاز شد، گفت: در این وبلاگ اخبار جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و فعالیتهای شاخص کتابخوانی روستاهای مختلف معرفی می‌شود که تقریبا هر خبر عکس العملهایبسیاری را به دنبال دارد.

از سوی دیگر طراح وبلاگ تخصصی روستای کهنوش تویسرکان به نقش این وبلاگ در جلب مشارکت اهالی روستا برای راه‌اندازی کتابخانه خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی این وبلاگ اهالی روستا مصمم شده‌اند که یکی از خانه‌های سنتی روستا را به کتابخانه عمومی تبدیل کنند.

پوریا گل محمدی افزود: تنها کتابخانه این روستا در مدرسه مستقر است که تن‌ها تعداد محدودی کتاب کودک و نوجوان را به خود اختصاص داده درحالی که با راه‌اندازی کتابخانه مستقل با قفسه کتابهای فرهنگی، تاریخی همچنین کتاب‌های باغداری و دامپروری در آینده نزدیک شاهد توسعه فرهنگ و کتابخوانی در روستا خواهیم بود.

وی یادآور شد: روستای کهنوش هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد و تعدادی از مسوولان فرهنگی استان همدان از جمله رییس آموزش و پرورش تویسرکان اهل کهنوش هستند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز