خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پیرانشهر در گفت و گو با ایلنا:

دولت هزینه درمان دانش‌آموزان پیرانشهری را تا پایان عمر بپردازد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۸۴۹

دانش آموزان پیرانشهری نباید هیچ دغدغه‌ای تا آخر عمردر مورد روند درمان خود داشته باشند / آموزش آن‌ها به خوبی پیش می‌رود و علاوه بر معلم خودشان تعدادی از معلمان دیگر نیز به طور داوطلبانه در این زمینه همراهی می‌کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: دولت هرچقدر برای دانش آموزان پیرانشهری بدهد، باز هم کم است.

رسول خضری در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با وضعیت دانش آموزان پیرانشهری گفت: عمل جراحی این دانش آموزان طی یک تقویم زمانی در بیمارستان فاطمه زهرا(س) انجام می‌گیرد.

وی افزود: برخی از این دانش آموزان ۴ بار و برخی دیگر ۵ تا ۶ بار عمل جراحی شده‌اند اما ۷۰ تا ۸۰ عمل جراحی دیگر باید بر روی آنها انجام شود.

خضری افزود: در تقویم زمانبندی عمل‌های جراحی این دانش آموزان علاوه بر عمل‌های جراحی که مربوط به درمان سوختگی آن‌ها است عملهای جراحی پلاستیک و زیبایی آن‌ها نیز همزمان انجام می‌شود.

وی در مورد پرداخت دیه دانش آموزان پیرانشهری گفت: دیه خیلی از آن‌ها پرداخت شده است و تنها دیه نقدی تعداد کمی از آن‌ها مانده که پرداخت نشده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس افزود: به دنبال این هستیم که مستمری برای دانش آموزان پیرانشهری مادام العمر و همچنین کمک هزینه‌ای برای خانواده‌های آن‌ها از جانب دولت تامین شود.

خضری تصریح کرد: با آقای نوبخت در رابطه با پرداخت مستمری این دانش آموزان جلسه‌ای داشتیم و در این زمینه قولهایی داده شده است تامسئله مستمری آن‌ها به نوعی حل شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه درمان دانش آموزان پیرانشهری گفت: در مورد هزینه درمان این دانش آموزان مشکلی نداریم و خوشبختانه عملهای جراحی آن‌ها به خوبی در جریان است.

نماینده مردم پیرانشهروسردشت در مجلس با تاکید براینکه دانش آموزان پیرانشهری نباید هیچ دغدغه‌ای تا آخر عمر در مورد هزینه درمان خود داشته باشند، گفت: سوختگی تبعات جسمی روحی و اجتماعی دارد و متاسفانه دانش آموزان پیرانشهری نیز از این مسائل مبرا نیستند اما تمام تلاش بر این است که محیط خوبی برای آن‌ها فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تحصیلی این دانش آموزان گفت: آموزش آن‌ها به خوبی پیش می‌رود و علاوه بر معلم خودشان تعدادی از معلمان دیگر نیز به طور داوطلبانه در این زمینه همراهی می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوالی درباره لزوم ادامه درمان این دانش‌آموزان در خارج از کشور، گفت: در مورد درمان ابتدایی سوختگی مشکل داریم اما در جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیم‌هایی که بعد از سوختگی نیاز است بالا‌تر از آلمان هستیم.

خضری با اشاره به وضعیت معیشتی خانواده‌های دانش آموزان پیرانشهری گفت: افرادی که سوخته بودند بی‌گناه و بی‌تقصیرند بودند و از خانواده‌های فقیری هستند. دولت باید توجه ویژه‌ای به خانواده‌های پیرانشهری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز