خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت آذربایجان غربی:

موانع تولید واحدهای صنعتی استان عارضه‌یابی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۲۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: موانع تولید واحدهای صنعتی استان عارضه‌یابی می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با خبرنگاران،  اظهار کرد: گام اول برای احیای واحدهای راکد استان، شناسایی واحدهای راکد صنعتی و معدنی استان هست که برای انجام این کار در شرکت شهرک های صنعتی استان کلینیک تخصصی عارضه‌یابی تشکیل شده است.

وی افزود: پس از عارضه‌یابی واحدهای مشکل‌دار توسط این کمیته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای احیاء و نوسازی انجام می شود.

سرتیپی اضافه کرد: مجموعه اقدامات و کارهای مرتبط با حوزه های تولید، صنوف، معادن و تجارت در حوزه کاری اداره کل صمت استان است و این اداره کل برای رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه ها اقدامات مختلف و موثری را انجام داده و خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع سه مقوله اصلی در اولویت کاری اداره کل صمت آذربایجان غربی قرار دارد، اول تلاش برای جذب سرمایه گذاری، احداث و راه اندازی واحدهای جدید با تکنولوژی بروز و پیشرفته دوم احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی که بنا به دلایلی در سالیان گذشته از چرخه تولید خارج و به حالت راکد در آمداند و بازگردانی و بازگردانی آنها به چرخه تولید سوم بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی در راستای افزایش تولید که خطوط تولید، ماشین آلات و تکنولوژی آنها مربوط به چند دهه پیش است.

سرتیپی اضافه کرد: احیای واحدهای راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی یکی از سیاست های دولت سیزدهم و همچنین وزارت صمت و به تبع آن اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان بوده و جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “مهار تورم و رشد تولید” مزین شده است تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: یک از اقدامات خوبی که سال گذشته در حوزه شناسایی واحدهای صنعتی در کشور رخ داد و آذربایجان غربی نیز در این خصوص حائز کسب رتبه دوم کشوری شد ثبت اطلاعات و آمار واحدهای صنعتی استان در سامانه جامعه تجارت بود که با انجام این کار تمام اطلاعات و آمار واحدهای صنعتی فعال و غیر فعال در استان برای اولین بار بصورت الکترونیکی و متمرکز و امکان دسترسی آسان به آن مقدور شد.

وی با اشاره به مثمر ثمر بودن بازدیدهای میدانی یکشنبه های حمایت از تولید در استان گفت: با اجرای بازدید های میدانی از واحدهای صنعتی استان با حضور مقام عالی استان و مدیران دستگاه های اجرایی، بانکی و خدمات رسان استان از ابتدای شروع این طرح تاکنون یک هزار و ۸۱۰ مصوبه در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در واحدهای مورد بازدید صادر شده است که یک هزار و ۳۱۷ مصوبه یعنی ۷۰ درصد از مصوبات اجرایی شده و مابقی نیز در دست اقدام و پیگیری است.

سرتیپی با اشاره به افتتاح های اداره کل صمت استان آذربایجان غربی تأیید کرد: طی یک سال گذشته ۱۷۶ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری و حجم سرمایه گذاری ۲۹ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶ هزار و ۷۶۸ نفر وارد چرخه تولید شدند که ۲۲ واحد از این واحدها بصورت نمادین در هفته دولت سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی مورد افتتاح قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز