خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تشدید نظارت بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۱۱

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید نظارت بر ذبح دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از آمادگی ۵۱ اکیپ ثابت و سیار جهت طرح نظارت بهداشتی و شرعی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این کارشناسان ضمن نظارت بر مراکز عرضه و قصابی‌ها در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی آماده ارائه خدمات بهداشتی به عزاداران حسینی هستند.

وی افزود: این گروه‌ها شامل ۱۰۰ نفر اعم از دامپزشک کارشناس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی هستند که در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران و مردم تلاش خواهند کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان  با بیان اینکه ۲۰ اکیپ ثابت و ۳۱ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دام های نذری گاو و گوسفند در ۲ شیفت کاری آماده نظارت بر ذبح دام ها هستند گفت: متولیان مساجد، هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان به منظور رعایت شرایط بهداشتی، دام را از میادین و مکان‌های مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و آنرا در کشتارگاه‌های استان قربانی و از کشتار در اماکن عمومی به صورت جدی خودداری کنند.

خلیل زاده، با تاکید بر خرید گوشت دارای مهر کشتارگاه، گفت: مردم در خرید گوشت قرمز از قصابی‌ها حتما به مهر و تگ کشتارگاهی دقت کنند و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر کشتارگاهی و تاریخ کشتار خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۸۶۹۴۸ و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت صبح تا ۱۴ ظهر در قالب اکیپ‌های (ثابت و سیار) اقدام به کنترل نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی خواهند کرد.

وی برعدم مصرف گوشت تازه تاکید کرد و گفت: جهت جلوگیری از بیماری‌های مشترک،  لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه حداقل تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه باید نگهداری شود تا ویروس از بین رفته و پس از آن قابل‌ استفاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز