خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی؛

۱۰ شرکت صوری با فرار مالیاتی میلیاردی شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۷۳۵

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از شناسایی ۱۰ شرکت صوری در این استان با فرار مالیاتی ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفر پور مختار در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه چند شرکت صوری حدود ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشتند، گفت: ناآگاهی مردم زمینه ساز سودجویی شرکت‌های صوری می‌شود.

پور مختار افزود: این شرکت‌های صوری اقدام به خرید آهن آلات قراضه برای شرکت‌های فولاد را انجام می‌دادند که با همکاری سربازان گمنام (عج) و دستگاه قضایی استان شناسایی شده و مالیات آنها در جریان وصول قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور اداره امور مالیاتی آذربایجان غربی به مالیات رمز ارز ها ورود کرده و با شناسایی درآمدهای رمز ارزها ۵ هزار  و ۸۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی را به مرحله وصول رسانده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان تصریح کرد: بخشی از منابع اخذ شده در قالب مالیات بر ارزش افزوده در بین ادارات امور عشایر، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

پور مختار خاطر نشان کرد: هزینه‌های بخش عمده‌ای از پروژه‌های شهرداری ارومیه از جمله پل آذربایجان، خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس شهری، ساختمان فرهنگسرا و ... از محل منابع مالیاتی تامین شده است.

پورمختار با اشاره به ارائه اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ماده ۱٠٠ توسط مودیان افزود: برای عملکرد مالیات سال گذشته از ۲۷۱هزار و ۲۹۷ فقره اظهار نامه مالیاتی اخذ شده، ۲۱٠ هزار و ۸۶٠ فقره مربوط به فرم تبصره ماده ۱٠٠ بوده که آمار مقایسه‌ای نشان می‌دهد ۷۸ درصد از مالیات‌ها از طریق فرم تبصره ماده ۱٠٠ اخذ و قطعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز